۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۰۱۲۶۳

برگزاری همایش بین‌المللی «اسلام در ادبیات معاصر ایرانی، عربی و ترکی» در سوئیس

خبرگزاری رسا ـ همایش «اسلام در ادبیات معاصر ایرانی، عربی و ترکی»، از 21 تا 23 فروردین‌ماه در دانشگاه «لوسرن» سوئیس برگزار می‌شود.
اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی«اسلام در ادبیات معاصر ایرانی، عربی و ترکی» روز پنج‌شنبه، 21 فروردین‌ماه، با سخنرانی «پل ریچلی»، رییس دانشگاه «لوسرن» آغاز می‌شود و در ادامه، «هارتموت فاهندریش»، استاد دانشگاه «برن» مقاله‌ای به زبان آلمانی با موضوع «ترجمه لغات اسلامی در کتاب‌های آلمانی» ارائه می‌دهد.

 

ارائه مقاله‌های «فرهنگ اسلامی در ادبیات معاصر عرب» از سوی «خالد ذکری»، استاد دانشگاه پاریس؛ «سبک نوشتاری در زبان عربی: تقدس زبانی» به وسیله «رشید الدایف» از دانشگاه بیروت؛ «اسلام سیاسی در ادبیات معاصر» از سوی «حیدی توئله» از پاریس؛ «تاثیر ادبیات دینی در نوشته‌های معاصر ترکی» از سوی «کاترین دوفت» از دانشگاه دوسلدورف آلمان از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش به شمار می‌رود.

 

همچنین میزگردهایی با موضوع جایگاه دین در ادبیات معاصر عرب و اسلام در ادبیات فارسی از گذشته تا امروز نیز طی این همایش سه‌ روزه برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگانی از سراسر اروپا درباره این موضوع به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت.

 

آکادمی علوم انسانی، وزارت امور خارجه سوئیس، انجمن سوئیس ـ آسیا، انجمن تمدن اسلامی سوئیس، انجمن الهیات و نهادهای غیردولتی فعال در زمینه ادبیات در برگزاری این همایش بین‌المللی مشارکت دارند./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات