۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۰۱۳۲۷
رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

هنرمندان رشادت شهدا را به تصویر بکشند

خبرگزاری رساـ رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان این که شهدای اسلام دفاع از این مرز و بوم و مقابله با هجمه های وارده از سوی دشمن را هنر واقعی دانسته اند، گفت: هنرمندان باید همانند گنجی با ارزش این رشادت ها و ایثارگری ها را استخراج کردع و مسیر تعالی فرهنگ اسلام در جامعه بشری را رقم زنند.
شهيد آويني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حسین قندیان، رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور، عصر امروز در نخستین یادواره شهدای هنرمند کشور که در تالار شمس ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: جامعه ای که زیبایی هنر را برای رسیدن به حضرت حق به عنوان ظرفیت در درون خود دارد باید آن را تقویت کند تا بتواند به وسیله آن این حکومت را به دست صاحب اصلی اش برساند.

 
وی با بیان این که تمامی پیشرفت های خود و کشور را مرهون شهدا هستیم، افزود: پیشرفت در زمینه های مختلف علمی، فضایی، بیولوژیک و پزشکی را مدیون خون پاک شهدای اسلام هستیم.
 
قندیان با بیان این که شهدای اسلام دفاع از این مرز و بوم و مقابله با هجمه های وارده از سوی دشمن را هنر واقعی دانسته اند، گفت: هنرمندان باید همانند گنجی با ارزش این رشادت ها و ایثارگری ها را استخراج کنند تا مسیر تعالی فرهنگ اسلام را در جامعه بشری رقم زنند.
 
 وی با بیان این که شهدا استقلال و آزادی مردم کشور را با خون خود معامله کرده اند، اضافه کرد: هم اکنون نیز این جنگ و جدال به صورت جنگ نرم با رنگ و لباس جدید وجود دارند.
 
 قندیان اظهار کرد: صدور بیانیه اخیر اروپا علیه ایران نشان گر این است که با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تمام شده ولی هنوز مبارزه و دشمنی علیه کشور ادامه دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: ادامه راه مجاهدت های شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس در جبهه های کفر نباید فراموش شود و امروز که دشمنان چنگال های تیزشان را به سوی ملت ما دراز کرده اند و در صدد تحمیل برخی مسایل به ما می باشند باید تلاش کنیم و اصالت اسلامی و ایرانی خود را حفظ کنیم.
 
وی ادامه داد: برای ادامه دادن راه شهدا ابتدا باید خود را بشناسیم تا لیاقت وصول به حق را داشته باشیم.
 
قندیان با اشاره به این نکته که سالگرد ارتحال شهید آوینی روز هنر انقلابی نام گذاری شده است گفت: شهید آوینی با آثاری که بوی نفسانیت می داد لقب سید شهیدان اهل قلم را به خود اختصاص داد.
 
وی با اشاره به سخن شهید آوینی در خصوص هنر دردمند، اذعان داشت: هنر دردمند معیار انسانیت است و هنرمند اگر اهل درد نباشد، هنرش هیچ خاصیت و زیبایی ندارد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموعه کشور بیش از 2 هزار شهید هنرمند در رشته های مختلف شناسایی شده است./936/پ202/س
ارسال نظرات