۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۰۱۳۳۷

900 نقطه کشور خواستار میزبانی شهدای گمنام

خبرگزاری رسا ـ رییس ﺳﺘﺎد ﻗﺮارﮔﺎه ﮐﻤﯿﺘه ﺟﺴﺖ وﺟﻮی ﻣﻔﻘﻮدﯾﻦ ﺳﺘﺎد ﮐﻞ ﻧﯿﺮوھﺎی ﻣﺴﻠﺢ با اشاره به استقبال مردم و نهادهای گوناگون از شهدای گمنام گفت: تا کنون 900 نقطه در کشور آمادگی خود را جهت تدفین شهدای گمنام اعلام کرده اند.
 شهداي گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسین عشقی رییس ﺳﺘﺎد ﻗﺮارﮔﺎه ﮐﻤﯿﺘه ﺟﺴﺖ وﺟﻮی ﻣﻔﻘﻮدﯾﻦ ﺳﺘﺎد ﮐﻞ ﻧﯿﺮوھﺎی ﻣﺴﻠﺢ ظهر امروز در جمع دانش آموزان اهوازی شرکت کننده در اردوی راهیان نور در معراج شهدای اهواز، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ هشت ساله که از سوی دولت بعث عراق بر ما تحمیل شد مانند یک سکه است که دو رو دارد.

وی حق و باطل را دو روی سکه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بیان کرد و افزود: وضعیت فعلی عراق بیانگر باطل بودن دولت این کشور در زمان دفاع مقدس است؛ چرا که حزب بعث در برهه کنونی در نزد ملت عراق منفور است.

رییس ﺳﺘﺎد ﻗﺮارﮔﺎه ﮐﻤﯿته ﺟﺴﺖ وﺟﻮی ﻣﻔﻘﻮدﯾﻦ ﺳﺘﺎد ﮐﻞ ﻧﯿﺮوھﺎی ﻣﺴﻠﺢ، تشییع با شکوه حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی را یکی از دلایل حق بودن ملت ایران دانست و بیان کرد: زیارت مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یکی از برنامه های سفر مردم عراق به ایران است.

وی با اشاره به ارادت مردم عراق به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون نیز در این کشور تعداد زیادی از شیعیان مقلد آیت الله خامنه ای هستند.

عشقی در ادامه به شهادت تعدادی از جوانان عراقی در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در کشور سوریه اشاره کرد و ادامه داد: در همه نقاط عراق عکس شهدای مدافع حرم را همراه با تمثال رهبر معظم انقلاب منتشر و نصب می کنند.

 وی شهدای دفاع مقدس را یکی دیگر از دلایل حق بودن جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: در ایام سال از سراسر کشور و کشورهای دیگر برای زیارت یادمان های دفاع مقدس به استان خوزستان می آیند تا بر قدمگاه شهیدان والامقام بوسه بزنند در حالی که در کشور عراق از این مباحث خبری نیست.

رییس ﺳﺘﺎد ﻗﺮارﮔﺎه ﮐﻤﯿﺘﮫ ﺟﺴﺖ وﺟﻮی ﻣﻔﻘﻮدﯾﻦ ﺳﺘﺎد ﮐﻞ ﻧﯿﺮوھای ﻣﺴﻠﺢ بیان کرد: در کشور عراق کسانی که در جنگ تحمیلی حضور داشتند حاضر نیستند برای یک بار هم در مناطق عملیاتی حضور یابند و خاطرات خود را تجدید کنند در حالی که در ایران همه ساله افراد زیادی از سراسر کشور به یادمان های شهدا می آیند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم برای استقبال از شهدای تازه تفحص شده در کشور عراق در مرز تصریح کرد: با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی شهدای ما با شکوه تشییع می شوند.

عشقی در ادامه به تشییع باشکوه شهدای گمنام در استان ها و شهرهای گوناگون کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون 900 نقطه در کشور آمادگی خود را جهت تدفین شهدای گمنام اعلام کرده اند.

وی خواندن و عمل کردن به وصیت نامه های شهدا را به همه جوانان توصیه کرد و یادآور شد: شهدای بر خلاف ادعای برخی ها، برای ادای تکلیف به جبهه رفته و به مبارزه با دشمن پرداختند.

رییس ﺳﺘﺎد ﻗﺮارﮔﺎه ﮐﻤﯿﺘﮫ ﺟﺴﺖ وﺟﻮی ﻣﻔﻘﻮدﯾﻦ ﺳﺘﺎد ﮐﻞ ﻧﯿﺮوھﺎی ﻣﺴﻠﺢ با رد این ادعا که شهدا و رزمندگان برای فرار از درس خواندن به جبهه می رفتند تاکید کرد: وقتی شهدای والامقام را پس از سال ها تفحص می کنیم برخی ها کتاب های درسی و دفترچه شرکت در کنکور را همراه خود دارند./945/پ202/س

ارسال نظرات