۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۰۱۳۶۱

نشست 4جانبه غرب و روسیه درباره اوکراین

خبرگزاری رسا ـ جان کری از آمریکا، کاترین اشتون از اتحادیه اروپا، آندری دشیتسیا از اوکراین و سرگئی لاوروف از روسیه به این مذاکرات می‌روند.
اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: قرار است هفته آینده وزرای خارجه آمریکا، اوکراین، روسیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره بحران جاری با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.
این نخستین دیدار چهارجانبه پس از بالاگرفتن بحران بین اوکراین و روسیه است.
جان کری از آمریکا، کاترین اشتون از اتحادیه اروپا، آندری دشیتسیا از اوکراین و سرگئی لاوروف از روسیه به این مذاکرات می‌روند اما هنوز مکان و زمان این مذاکرات مشخص نشده است.
در ماه‌های گذشته اعتراض‌هایی علیه دولت اوکراین شکل گرفت که در نهایت به برکناری رئیس‌جمهوری این کشور و تشکیل دولت موقت نزدیک به غرب منجر شد.
پس از آن نیروهای نظامی بی‌نشان هوادار روسیه در کریمه حاضر شدند و با رای پارلمان این جمهوری خودمختار، همه‌پرسی درباره پیوستن به روسیه برگزار شد که نتیجه آن، رای مثبت اکثریت بود.
در روزهای گذشته کیف و واشنگتن، مسکو را متهم کرده‌اند که به ناآرامی‌ها در مناطق روس‌نشین شرق اوکراین دامن می‌زند بلکه بتواند زمینه الحاق بخش‌های دیگری از اوکراین را فراهم کند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات