۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۰۱۳۶۶

اقدام قابل تحسین هنرمندان در پاکستان

خبرگزاری رسا ـ باگ اسپلت در زبان انگلیسی به اثری گفته می‌شود که در پی له شدن یک حشره بر جای می‌ماند. سربازان آمریکایی اما این اصطلاح را برای انسان‌هایی به کار می‌برند که آنها را در حملات هواپیماهای بی‌سرنشین هدایت شونده از راه دور خود در پاکستان، یمن و افغانستان می‌کشند.
عکس کودکان پاکستاني در مراتع

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: هنرمندان پاکستان با نمایش پوسترهای عظیمی از کودکانی که پدر و مادر خود را به خاطر حملات هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا به این کشور از دست داده‌اند، به کارزاری اعتراضی علیه این حملات دست زده‌اند.


این هنرمندان پوسترهای بسیار بزرگی از این کودکان تهیه کرده و روی مزارع قرار داده‌اند؛ پوسترهایی که آنها را از ارتفاع بالا به خوبی می‌توان دید.


به گزارش این شبکه؛ هنرمندان پاکستانی با این اقدام خود به سربازان آمریکایی که هدایت پهپادها را به عهده دارند پیام می‌دهند که در حملات هواپیماهای بی‌سرنشین آنها، غیرنظامیان و کودکان کشته می‌شوند.


عنوان این اقدام هنرمندان پاکستانی "مخالفت با باگ اسپلت" است. باگ اسپلت (Bug Splat) در زبان انگلیسی به اثری گفته می‌شود که در پی له شدن یک حشره بر جای می‌ماند.


سربازان آمریکایی اما این اصطلاح را برای انسان‌هایی به کار می‌برند که آنها را در حملات هواپیماهای بی‌سرنشین هدایت شونده از راه دور خود در پاکستان، یمن و افغانستان می‌کشند.


دویچه وله افزود: در بسیاری از حملات هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا تروریست‌ها هدف قرار نمی‌گیرند و انسان‌های بی‌‌گناه کشته می‌شوند.


دویچه وله در ادامه به نقل از یکی از هنرمندان درباره این اقدام افزود: ما می‌خواهیم تفاوت‌های میان اثر یک انسان را به صورت یک لکه بر روی زمین، با چهره شفاف یک انسان به تصویر بکشیم.


هنرمندان اولین پوستر بزرگ خود را از چهره کودکی پاکستانی برداشته‌اند که مادر، پدر و دوخواهروبرادر خود را در پی این حملات از دست داده است.


ایالت حیدر پشتونخواه پاکستان، از ایالت‌های قبیله‌ای پاکستان است که در سال گذشته میلادی بارها با حملات هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا روبرو بوده است.


سازمان عفو بین‌الملل گزارش داده است که در پاکستان از سال 2004 تاکنون حدود 900 نفر در پی حملات هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا به قتل رسیده‌اند. این سازمان نوشته است 330 نفر از کشتگان این حادثه کودک بوده‌اند.


دولت پاکستان تاکنون بارها به طور رسمی اعلام کرده که این حملات نقض آشکار تمامیت ارضی این کشور است. مقامات این کشور اما تاکنون اقدامی جدی علیه این حملات انجام نداده‌اند./1421/1409/ح

ارسال نظرات