۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۰۱۴۷۲

مراسم سی‎وچهارمین سالروز شهادت شهید صدر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سی و چهارمین سالروز شهادت حضرت آیت الله محمدباقر صدر با سخنرانی رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد.
شهيد صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سی و چهارمین سالروز شهادت حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر با عنوان «امام شهید صدر، چراغ راه ما برای خدمت به وطن و شهروندان» از سوی مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی در این مراسم به بیان ویژگی های شهید صدر پرداخت و گفت: شهید صدر موسوعه علمی کاملی به شمار می آمد که بر مطالعه و فرهنگ تأکید داشت و از حس ادبی و علمی عمیقی در طرح اندیشه هایش به شیوه ای ادبی برخوردار بود تا بتواند این افکار را به دل ها نفوذ دهد.

 

وی افزود: ایشان هیچ گاه دیگران را منکر نمی شد، پژوهش و بحث های طولانی و عمیقی با شهید محراب سید محمد باقر حکیم درباره نظریه حزب گرایی و فعالیت جهادی داشت، فردی شجاع به شمار می آمد، اعتقاد داشت امت به مرحله ای رسیده است که به زلزله وجدان نیازمند است و بر همین اساس بود که زندگی خود را با الگوگیری از امام حسین(ع) تقدیم کرد.

 

حجت الاسلام حکیم به حمایت های بی دریغ شهید صدر از امام خمینی اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید پرچمدار دفاع از مراجع تقلید بود و تحت تاثیر شرایط سخت آن دوران قرار نگرفت، از شعائر حسینی دفاع می کرد، مواضع شجاعانه ای در برابر حزب بعث داشت و حامی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی بود به گونه ای که جمله معروف «در امام خمینی ذوب شوید همانگونه که او در اسلام ذوب شده است» را همواره بر زبان جاری می ساخت تا اینکه به همین دلیل به شهادت رسید.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی از اخلاص و ایثار به عنوان دیگر ویژگی های این مرجع شهید یاد کرد و ادامه داد: شهید صدر در بسیاری از تالیفاتش از ذکر نام خود جلوگیری می کرد، مصایب و سختی های فراوانی متحمل شد اما در برابر همه این مشکلات صبور بود، تحت تاثیر وعده های نظام بعث صدام قرار نگرفت، طرح صدام درباره در اختیار قرار گرفتن زعامت مراجع تقلید را نپذیرفت، به همه مردم احترام و تواضع می گذاشت، در پایین مجلس می نشست، از نبوغ خود مغرور نشد، اجاره نشین بود و از انفاق به دیگران غافل نمی شد.

 

وی تأکید کرد: ما باید درس های فراوانی از این شخصیت فوق العاده بگیریم و با استفاده از فضایل، ویژگی و شخصیت علمی و اخلاقی که  داشت امتی فداکار، شهادت طلب و دارای دیدگاه و برنامه بنا کنیم.

 

حکیم افزود: سالروز شهادت امام سید محمدباقر صدر فرصت مناسبی برای تصحیح شیوه ها، کشف اشتباهات و حل آنها است. خون شهید صدر و سایر شهدا از ما می خواهد متحد شده، دست در دست یکدیگر قرار داده و عزم خود را جزم کنیم تا این کشتی که همه ملت بر آن سوار است را از غرق شدن نجات دهیم.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی با اشاره به تلاش حزب بعث به بازگشت مجدد به قدرت، گفت: مشارکت گسترده و آگاهانه در انتخابات خواسته مراجع تقلید به شمار می آید که مشارکت گسترده به معنای حضور قشرهای مختلف مردم در پای صندوق های رأی و مشارکت آگانه به معنای انتخاب افراد قوی و کارآمدی است که می توانند کشور را از مشکلات و چالش ها خارج سازند./980/ب901/د

ارسال نظرات