۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۰۱۴۷۷
خطیب نماز جمعه دامغان:

مردم و مسؤولان دولت را در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها یاری کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: مردم و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی دولت را در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها یاری نمایند و دولتمردان نیز باید تبعات تورمی اجرای طرح را به‌درستی مدیریت کنند.
حجت الاسلام محمد حسن رستميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، امام جمعه موقت این شهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با اشاره به آغاز روند اجرایی مرحله دوم هدفمند سازی یارانه‌ها، اظهار داشت: مردم توجه کنند که هدفمندی یارانه‌ها یک الزام قانونی و دولت صرفا مجری این قانون است.

 

وی خاطر‌نشان کرد: مسؤولان اجرایی مرحله دوم هدفمند سازی یارانه‌ها حتما به‌خوبی می‌دانند که دیگر جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد و باید با استفاده از تجربیات اجرای مرحله اول طرح در کشور و کار دقیق کارشناسی، مرحله دوم را با کمترین اشکالات و تبعات سوء احتمالی اجرا کنند.

 

مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) دامغان تأکید کرد: دولت با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها با شیبی ملایم و معقول تبعات تورمی آن را کنترل کنند تا اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه کمتر دچار گرفتاری و فشار شوند و معیشت آنها به خطر نیفتد.

 

حجت الاسلام رستمیان با اشاره به درخواست دولت در هفته‌های اخیر از افرادی که نیازی به مبلغ پرداختی به‌عنوان یارانه ندارند نسبت به انصراف از دریافت آن افزود: بدون تردید هیچ مانعی برای ثبت نام هیچ‌یک از افراد جامعه وجود ندارد، اما بدون شک انصراف بی‌نیازان از دریافت این مبالغ می‌تواند دولت را در اداره بهتر جامعه و گسترش خدمات رفاهی و عمومی یاری کند.

 

برکت وجود والدین شهدا را نادیده نگیریم

 

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) مصادف با 24 فروردین ماه و نام گذاری این روز به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا تصریح کرد: از یاد نبریم که اگر رزمندگان ما در جبهه‌ها حماسه آفریدند به برکت وجود مادران و همسرانی فداکار در پشت جبهه و یاری‌گر آنها بوده است.

 

وی با برشمردن برخی از فضائل وجودی حضرت ام‌البنین(س) به عنوان همسر امیر‌مؤمنان(ع) و مادر چهار شهید سرافراز دشت نینوا بالاخص حضرت عباس(ع) گفت: نمونه‌هایی همچون این بانوی جلیل القدر اسلام در تاریخ دین ما وجود دارد که می‌توانند بهترین الگو برای زنان جامعه ما باشند و مادران و همسران شهدای کشورمان ادامه دهندگان این مسیر هستند.

 

حجت الاسلام رستمیان به جوانان توصیه کرد، برکت وجودی والدین شهدا را نادیده نگیرند و تا فرصت باقی است با استفاده از محضر آنها معنویت را در خود پرورش داده و با تکریم و کمک به این گنجینه‌ها موجبات خوشنودی شهدا را از خود فراهم آورند.

 

گفتنی‌است، لزوم توجه به اجرایی شدن هر چه سریع‌تر سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب و تأکید بر اهمیت بهداشت روان در پناه سبک زندگی و خانواده اسلامی و توجه به تقدم برنامه‌‌های پیشگیری و طب سنتی و فرمایشات رهبری مبنی بر ادامه یافتن تمامی برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی کشور در حوزه دانش هسته‌ای از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ب

ارسال نظرات