۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۰۱۴۸۲
شیخ عیسی قاسم:

مخالفان گفت‎وگو مرتکب جنایت شده‎اند

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه آل‎خلیفه به جای گفت‎وگو با معارضان بر استفاده از سلاح تأکید دارد، مخالفان گفت‎وگو را جنایتکار توصیف کرد.
آيت الله عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه آل خلیفه به زبان سلاح تمسک یافته است، گفت: نظام بحرین از سلاح به عنوان پاسخ به خواسته های ملت استفاده می کند که این شیوه به ویرانی و خسارت های فراوانی انجامیده است.

 

وی افزود: اوضاع بحرین به دلیل استفاده نظام از سلاح رو به وخامت گراییده است و بعید به نظر می رسد که دولت نسبت به ضررهای استفاده از زبان سلاح علیه ملت قانع شود.

 

آیت الله عیسی قاسم درباره سرنگونی دیکتاتوری عربی تصریح کرد: دیکتاتور تونس گرچه به قدرت تمسک یافته بود ولی کمتر از سلاح استفاده کرد، اوضاع در سایر کشورها نظیر مصر و تونس و سودان نیز بدین منوال بود.

 

رهبر شیعیان بحرین، آل خلیفه را به گفت وگوی جدی و صادقانه با معارضان فراخواند و ادامه داد: نظام باید شرایط لازم برای گفت و گو در زمینه های مختلف را فراهم سازد و بداند که چنین گفت وگویی در بسیاری از کشورها صورت گرفته است.

 

وی گفت وگو را زبان اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: هر که دروازه های گفت وگوی جدی را ببندد و اجازه تبدیل ظلم به عدالت را ندهد مرتکب جنایت شده است.

 

آیت الله عیسی قاسم تأکید کرد: کسانی که از سلاح به عنوان گزینه مطلوب خود استفاده می کنند، نمی توانند به زبان گفت وگو روی آورند. تنها زمانی که استفاده از سلاح را شکست خورده ببیند به گفت وگو متمسک می شوند./980/ب902/د

ارسال نظرات