۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۰۱۵۲۶

امام جمعه قطیف عربستان خواستار افزایش شبکه‎های وحدت‎طلب شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان تصریح کرد که شبکه‎های ماهواره‎ای مذهبی که بر مسأله اتحاد تاکید می‎کنند، باید افزایش یابد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته در مراسم سومین انجمن فرهنگی که تحت عنوان شبکه‎های ماهواره‎ای و رسانه‎های فتنه‎گران در قطیف برگزار شد، فتنه‎های مذهبی را یکی از مشکلات بزرگ کشورهای اسلامی دانست و گفت: پیشبرد اهداف سیاسی بدون در نظر گرفتن ملت، مذهب و دیدگاه‎های آنان قابل پیشرفت نیست.


وی فهم و برداشت اشتباه از دین را سبب بسیاری از دشمنی‎ها و فتنه‎های مذهبی خواند و بیان داشت: مداخله‎های سیاسی و جنبه‎گرایی در اخبار شبکه‎های تلویزیونی سبب شده ماهیت صحیحی از تروریست‎ها به نمایش گذاشته نشود.


وی ادامه داد: تاکنون بیش از  هزار شبکه تلویزیونی عربیبه پخش برنامه های مذهبی می پردازند که از این تعداد 40 شبکه تلویزیونی شیعه و مابقی مربوط به اهل تسنن هستند.


این عالم عربستانی خاطرنشان ساخت: دعوت به سوی حقیقت از راه پخش سخنرانی‎های مذهبی، بخش برنامه های معروف برای جذب بیننده و اطلاع رسانی طایفه‎ای سه بخش فعالیت‎های شبکه‎های مذهبی در کشورهای اسلامی است. در این روزها نیاز داشتن شبکه‎های تلویزیونی که بر وحدت تاکید کند، بیش از گذشته احساس می‎شود./994/ب904/د
 

ارسال نظرات