۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۰۱۶۴۵
مفتی بیت المقدس:

کسانی که در برابر تجاوز به مسجد الاقصی سکوت کنند سازشکار هستند

خبرگزاری رسا ـ مفتی بیت المقدس و فلسطین اعلام کرد: هر کس در برابر تجاوز صهیونیست‌ها به حریم مسجد الاقصی سکوت کند، سازشکار است.
مسجد الاقصي

 

خبرگزاری رسا، شیخ محمد حسین مفتی بیت المقدس و فلسطین امروز گفت: کمترین توصیفی که می‌توان درباره سکوت عربی و بین المللی در برابر تهدید موجودیت مسجد الاقصی بیان کرد، این است که هر کس در برابر تجاوز و دست اندازی اشغالگران به مسجد الاقصی سکوت کند، سازشکار است. همه امت اسلامی باید به مسؤولیت‌های خود در قبال مقدسات خویش مخصوصا مسجد الاقصی پایبند باشند.


وی از جامعه جهانی خواست همان گونه که از حق ملت‎ها باید دفاع کنند، باید از قوانین حمایت از حقوق بشر و آزادی عبادت در بیت المقدس اشغالی هم حمایت کنند.


شیخ محمد حسین گفت: جامعه جهانی که از حمایت حقوق بشر و آزادی عبادت و آزادی دسترسی همه افراد به اماکن عبادت سخن می گوید، قوانین و اصول بین المللی حمایت از حقوق افراد غیر نظامی را در مسجد الاقصی به عنوان مهم‌ترین مکان مقدس برای همه ادیان آسمانی اجرا کند.


مفتی بیت المقدس با اشاره به خطرات بزرگی که مسجد الاقصی را تهدید می‌کند، افزود: حمایت از مسجد الاقصی وظیفه هر مسلمان در سراسر جهان است، زیرا این مسجد بخشی از اعتقادات اسلامی است.


وی اضافه کرد: اقدامات نیروهای اسراییلی و حمایت آنان از افراطیون در یورش به مسجد الاقصی، بخشی از یک برنامه علنی و رسمی برای از بین بردن وجهه اسلامی این مسجد و ایجاد وضعیتی جدید است که تقسیم زمانی و مکانی مسجد یکی از این اقدامات است.


مفتی بیت المقدس تاکید کرد: مسجد الاقصی با تمامی بخش‌ها و صحن‎ها و زمین و زیرزمین و آسمان آن همه و همه مسجد مقدس و با دستور پروردگار متعلق به مقدسات مسلمانان است، لذا مسلمانان در حمایت از آن از هیچ اقدامی دریغ نمی‎کنند.


وی در واکنش به حمله امروز نیروهای اشغالگر به فلسطینی‎های مستقر در مسجد الاقصی گفت: وضعیت در این مسجد متشنج است. پلیس اسراییل در ورودی‌های اصلی مسجد مستقر شده‌اند و به جوانان فلسطینی زیر 40 سال اجازه ورود به مسجد الاقصی را نمی‎دهند. همین امر ضمن افزایش تشنج، واکنش نمازگزاران فلسطینی را به دنبال دارد. با این حال در بخش مصلا القبلی و صحن مسجد الصخره مسلمانان نمازگزار حضور دارند. آنان با سر دادن تکبیر و شعارهایی در بزرگداشت مسجد الاقصی، بر ایستادگی خود در حمایت از این مسجد تاکید می‌کنند.


نیروهای اشغالگر صهیونیستی صبح امروز با حمله به نمازگزاران مسلمان در مسجد الاقصی دستکم 20 جوان فلسطینی را مجروح و تعدادی از آنان را دستگیر کردند./994/ب103/د

ارسال نظرات