۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۰۱۷۹۹
مدیرعامل خبرگزاری آسیانیوز واتیکان:

ارتباط حوزه علمیه و واتیکان باید از سطح تئوریک فراتر رود

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزاری آسیانیوز واتیکان بر لزوم گسترش ارتباطات میان حوزه علمیه و واتیکان تأکید کرد.
سردبير خبرگزاري واتيکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پدر برناردو چروئه لا، مدیرعامل خبرگزاری آسیانیوز واتیکان در حاشیه سفر خود به شهر قم با حضور در نشستی خبری در مرکز مدیریت بین الملل حوزه علمیه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

وی در این نشست خبری، ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر خود به ایران گفت: باید ارتباط حوزه علمیه و واتیکان از سطح تئوریک فراتر رفته و حوزه و حسن نیت متقابل خود را عملا نشان دهند.
 

مدیرعامل خبرگزاری آسیانیوز واتیکان افزود: واتیکان در زمان زلزله بم کمک های شایانی به ایرانیان قربانی زلزله ارسال کرد. باید این روحیه هم نوع دوستی و کمک متقابل در ما حفظ و تقویت شود.
 

پدر چروئه لا با اشاره به دیدار خود با مفتیان وهابی در عربستان گفت: ما پیش از این با گروهی مفتی در عربستان نیز دیدار داشته ایم. با وجود اینکه آن ها در ظاهر از گفته های ما استقبال می کردند اما وقتی از آنها خواستیم که یک کلیسای کاتولیک برای مسیحیان مقیم عربستان افتتاح کنند به شدت با این پیشنهاد مخالفت کردند.
 

وی ادامه داد: این در حالیست که ما شاهد وجود کلیساهای متعددی در ایران هستیم. مسلمانان ایران در مقایسه با وهابیان عربستان نگاه بازتری دارند و آزادی مذهبی در ایران بسیار وضعیت مناسبی دارد.
 

مدیرعامل  خبرگزاری آسیانیوز واتیکان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا در باره اینکه چرا پیام تبریک حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت انتخاب پاپ فرانسیس به عنوان پاپ جدید واتیکان انعکاس چندانی در رسانه های واتیکان نداشت، تصریح کرد: در زمان انتخاب پاپ فرانسیس به عنوان پاپ جدید واتیکان، پیامهای تبریک از سراسر جهان به سمت واتیکان سرازیر شد، اما پیام تبریک آیت الله مکارم شیرازی به عنوان نماینده جهان تشیع از طریق هیچ منبع خبری از ایران منعکس نشد.
 

وی پس از آشنایی با خبرگزاری رسا و رسالت آن در انعکاس اخبار حوزه و علمای جهان تشیع و با توجه به راه اندازی بخش انگلیسی آن در چند سال اخیر تمایل خود را برای همکاری با این خبرگزاری و دریافت اخبار جهان تشیع از این منبع اعلام کرد.
 

در پایان این دیدار، کتاب خبر اسلام و مسیحیت از سوی حجت الاسلام مولایی، مدیر عامل خبرگزاری حوزه به پدر برنارد چروئه لا مدیر عامل خبرگزاری آسیا نیوز اهدا شد./902/ب931/ک

ارسال نظرات