۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۰۱۸۹۶

بزرگداشت شهدای گمنام در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین سالگرد تشییع و تدفین شهدای گمنام دوران دفاع مقدس با حضور اقشار گوناگون مردم در شهرهای خوزستان برگزار می شود.
شهداي گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اهواز، مراسم نخستین سالگرد 2 شهید گمنام آرمیده در شهر صیدون باغملک روز 5 شنبه 28 فروردین ماه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

در این آیین معنوی که از ساعت 17 تا 19 روز پنج شنبه 28 فروردین ماه در تپه بیرق الحسین (ع) شهر صیدون برگزار می شود حسین میربلوک به مداحی و مرثیه سرایی می پردازد.

شهدای گمنام صیدون باغملک 19 ساله و 20 ساله هستند که در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیدند.

روستای صفر بخش جایزان امیدیه نیز روز پنج شنبه 28 فروردین ماه میزبان ارادتمندان به شهدای والامقام دفاع مقدس است تا نخستین سالگرد شهدای گمنامش را برگزار کند.

در این مراسم که از ساعت 21 در تپه نورالشهدای لاله های زهرایی در کنار روستای صفر برگزار می شود سردار سید محمد باقر زاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین سخنرانی خواهد کرد.

روستای صفر بخش جایزان امیدیه در صبح روز یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 میزبان 2 لاله بی‌نشان 17 و 19 ساله عملیات والفجر هشت بود و اهالی خونگرم خوزستان با استقبال بی نظیر پیکر این دو شهید را تشییع کردند.

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته مردم ولایت مدار شهرهای خوزستان یاد و خاطره شهدای والامقام را در نخستین سالروز میزبانی لاله های بی نشان گرامی داشتند.

مردم شهرستان آغاجاری که سال گذشته میزبانی 2 شهید گمنام را داشتند با حضور در مراسمی سالگرد این 2 کبوتر خونین بال را برگزار کردند.

در این آیین که در جوار مزار نورانی شهدای گمنام در پارک بعثت انجام شد جمع زیادی از مردم ولایت مدار آغاجاری حضور داشتند.

مراسم معنوی سالگرد شهدای گمنام آغاجاری با حضور رضا رضایی فاضل فرماندار، عبدالله خیران پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و با همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری انجام شد.

در این مراسم که هیأت های مذهبی شهرستان آغاجاری نیز حضور پرشوری داشتند حاج احمد خلف زاده از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خوزستان به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخت.

دو شهید 18 ساله و 20 ساله عملیات والفجر 8 که در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده‌اند در 25 فروردین سال 92 در شهرستان آغاجاری آرام گرفتند.

همچنین مراسم سالروز تشییع باشکوه دو شهید 19 ساله و 17 ساله عملیات والفجر 8 با حضور جمعی از مردم در شهر قلعه خواجه شهرستان اندیکا برگزار شد.

در این برنامه که از سوی ناحیه مقاومت بسیج اندیکا صورت پذیرفت زیارت عاشورای حسینی توسط یکی از روحانیون منطقه قرائت شد.

از نکات قابل توجه مراسم نخستین سالگرد تشییع 2 شهید گمنام اندیکا حضور نیافتن هیچ یک از مسئولان محلی در این برنامه و همچنین خاکی بودن مزار شهدای بی نشان پس از یک سال از تدفین بود.

دو شهید گمنام شهر قلعه شهرستان اندیکا همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در فاطمیه دوم سال 1392 با استقبال مردم خوزستان به ویژه جوانان اندیکایی تشییع شدند.

مراسم نخستین سالگرد 2 شهید گمنام شهر سردشت دزفول نیز با استقبال مردم و مسئولان محلی در مسجد جامع این شهر انجام شد.
در این مراسم که حجت الاسلام مصطفی نصیری امام جمعه سردشت نیز حضور داشت حجت الاسلام مرتضی بیگدلی رئیس سازمان تبلیغات و امام جمعه موقت دزفول به ایراد سخن پرداخت و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت.

در مراسم نخستین سالگرد 2 شهید گمنام سردشت دزفول فرمانداران شهرهای دزفول و باغملک و همچنین اهالی روستاهای اطراف این شهر نیز حضور داشتند.

برگزاری مراسم ویژه در کنار مزار نورانی شهدا در تپه الشهدا با حضور خانواده های معظم شهدا و اقشار گوناگون مردم از دیگر برنامه مراسم نخستین سالگرد 2 شهید گمنام شهر سردشت دزفول بود.

دو شهید 18 و 19 ساله عملیات والفجر 8 که در سال 1364 در منطقه فاو به شهادت رسیده‌اند از سال گذشته میهمان شهر سردشت هستند./945/پ203/ع

ارسال نظرات