۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۰۱۹۲۷
علمای شیعه و سنی لبنان:

شهادت خبرنگاران المنار سبب نورانی‎تر شدن راه جهاد در برابر تکفیری‎ها می‎شود

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه و سنی لبنان شهادت خبرنگاران المنار را محکوم کرده و اظهار داشتند که خون این افراد سبب نورانی‎تر شدن راه جهاد در برابر تکفیری‎ها می‎شود.
شهداي شبکه المنار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه و سنی لبنان در پیام های جداگانه شهادت کادر خبری المنار در معلولای سوریه را محکوم کردند.

 

شیخ زهیر الجعید، دبیرکل جبهه العمل اسلامی نیز شهادت این افراد را تجاوز به حقوق رسانه ها توصیف کرد و افزود: هدف قرار گرفتن خبرنگاران المنار و شهادت آنان به ضرب گلوله کینه و ناجوانمردی، تجاوز آشکار به حقوق رسانه ها و مغایر حقوق بشریت و معاهده های بین المللی به شمار می آید.

 

وی افزود: تلاش برای خاموش ساختن صدای عقل، اندیشه و آزادی بیان با استفاده از گلوله و کشتار یک اقدام پست و بیهوده ای است. رسانه های آزاد و شرافتمند تحت تاثیر چنین اقداماتی قرار نخواهند گرفت.

 

شیخ علی یاسین، رییس هیأت علمای صور هم شهادت کادر خبری المنار را به خانواده های آنان تسلیت گفت و تأکید کرد که شهادت این افراد سبب نورانی تر شدن جهاد در برابر گروه های تکفیری تروریستی می شود.

 

وی تروریست های تکفیری را مجری پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی دانست و گفت: شهادت خبرنگاران المنار بر عزم و اراده مقاومت در راه «هیهات منا الذله» می افزاید.

 

شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جنبش اصلاح و وحدت با صدور پیامی این جنایت را محکوم و به خانواده های آنان تسلیت گفت.

 

تجمع علمای مسلمان لبنان نیز با محکومیت این جنایت خاطر نشان ساخت: ترور شهدای رسانه نشان دهنده آینده ای است که تروریست ها برای ما در نظر گرفته اند. خون پاک این شهدا سبب روشن شدن ادعای باطل آزادی خواهی تروریست ها شد.

 

این تجمع ادامه داد: شبکه منار ثابت کرده است که همواره در خط مقاومت قرار دارد و دستاوردهای مقاومت به وسیله این شبکه در اختیار جهانیان قرار گرفت، این شبکه مکمل جهاد نیروهای مقاومت به شمار می آید.

 

حجت الاسلام احمد قبلان از علمای بیروت هم این جنایت را جنایتی شنیع توصیف کرد و گفت: شبکه المنار به تقدیم شهدا در راه انتشار صداقت و حقیقت می پردازد. شهادت این افراد، افتخاری برای امت و رسانه های مقاوم به شمار می آید و مدال افتخاری برای المنار است.

 

وی تأکید کرد: رسانه های مقاومت سازنده تاریخ هستند در حالی که برخی رسانه ها تاریخ خود را به بهایی اندک می فروشند.

 

گفتنی است در حمله تروریست های تکفیری به کادر خبری شبکه المنار در معلولا «حمزه الحاج حسن» خبرنگار، «محمد منتش» تصویربردار و «حلیم علوه» عضو کادر فنی این شبکه شهید شدند./980/ب901/د

ارسال نظرات