۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۰۲۰۹۱
اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا:

تعطیلی واحد جاسوسی از مسلمانان در پلیس نیویورک کافی نیست

خبرگزاری رسا ـ فعالان حقوق بشر در آمریکا ضمن تعطیلی واحد جاسوسی از مسلمانان در پلیس نیویورک که تحت فشار فزاینده سازمان‎های حقوق بشری صورت گرفت این اقدام را ناکافی دانستند.
اعتراض مسلمانان شهر نيويورک آمريکا به جاسوسي پليس از آنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا ضمن استقبال از تعطیل شدن بخش جاسوسی از مسلمانان در پلیس نیویورک آن را ناکافی دانست.
 
این سازمان فعال در امور مربوط به حقوق بشر اعلام کرد که چنین اقدامی گام نخست برچیده شدن جاسوسی های غیرقانونی پلیس نیویورک آمریکا به حساب می آید.
 
اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که تعطیلی بخش ویژه جاسوسی از مسلمانان در پلیس نیویورک باید به پایان یافتن سایر تاکتیک های غیرقانونی پلیس منتهی شود.
 
این اتحادیه در بیانیه ای که در سایت اینترنتی خود منتشر کرده آورده است: برنامه جاسوسی غیرقانونی پلیس نیویورک شامل بخش های بسیاری است و واحد جاسوسی از مسلمانان تنها یکی از این بخش ها را تشکیل می دهد.
 
اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا در ادامه بیانیه خود می افزاید: پیش از آن که به خاطر پایان یافتن فعالیت های واحد جاسوسی از مسلمانان جشن بگیریم باید مطمئن شویم که سایر شیوه های غیرقانونی استفاده شده از سوی پلیس نیویورک نیز به سرنوشت همین واحد دچار می شوند.
 
این سازمان شناخته شده حقوق بشری که در نیویورک مستقر است تاکید کرد که پلیس نیویورک با استخدام خبرچین و استفاده از دوربین های مداربسته به جاسوسی خود از افراد ادامه می دهد.
 
پلیس نیویورک پیش از این مساجد را به عنوان کارخانه های تولیدکننده تروریسم معرفی کرده بود.
 
نخستین بار خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال 2011 میلادی فاش کرد که پلیس نیویورک از مسلمانان این شهر جاسوسی کرده و ضمن بازجویی از تعداد بی شماری از مسلمانان بی گناه، اطلاعات محرمانه ای از آنان گردآوری کرده است./990/ب904/د
ارسال نظرات