۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۰۲۱۶۷
همزمان با هفته معلم؛

برگزیدگان مسابقه مقاله نویسی «در امتداد مهر» حوزه علمیه خراسان تقدیر می شوند

خبرگزاری رساـ مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته معلم امسال مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه مقاله نویسی در امتداد مهر؛ پیرامون بررسی رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع طلاب استان، برگزار می شود.
مسابقه مقاله نويسي در امتداد مهر

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: برگزیدگان مسابقه مقاله نویسی در امتداد مهر؛ پیرامون رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع طلاب خراسان شمالی؛ همزمان با هفته معلم امسال برگزار می شود.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی مهر ماه سال 91 در سفر به استان خراسان شمالی در جمع طلاب و روحانیان این استان مسائل مهمی پیرامون نقش حوزه های علمیه در ارتقای فرهنگ اسلامی جامعه بیان کردند.

 

مهر ماه پارسال در نخستین سالگرد این سفر، حوزه علمیه خراسان شمالی فراخوان مقاله ای پیرامون منویات معظم له در این دیدار منتشر کرد که در مهلت تعیین شده برای ارسال مقاله به این مسابقه در مجموع 170 عنوان مقاله از سوی طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی به دبیرخانه این فراخوان ارسال شد.

 

به گفته حجت الاسلام سالاری آثار رسیده از سوی داوران و اساتید برجسته حوزه علمیه داوری و اواخر پارسال نفرات و مدارس برگزیده این مسابقه معرفی شدند.

 

وی اضافه کرد: مراسم تقدیر از برگزیدگان این مسابقه دهه دوم اردیبهشت ماه امسال همزمان با هفته معلم در بجنورد برگزار می شود.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی یادآور شد: بر اساس رأی هیأت داوران مسابقه مقاله نویسی در امتداد مهر، حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد به عنوان بهترین حوزه علمیه در زمینه تهیه مقالات پژوهشی و در بخش طلاب مدارس علمیه برادران نیز حسین سنگ برکان، مهران ناصری، حسین ترکانلو، حسن غلام پور، علی کیانی نسب و حسین بیدک از طلبه های مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد، جواد احمدی طلبه حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد و محمد جاویدی طلبه حوزه علمیه فاروج به عنوان برگزیدگان این مسابقه انتخاب شدند.

 

به گفته وی در این بخش علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد به عنوان استاد برگزیده انتخاب شد و در بخش طلاب مدارس علمیه خواهران هم هاجر بیابانی، حدیثه شجاع و معصومه قوامی از مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان، نرگس پرمه، زهرا مهنانی و زهرا واحدی از مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد و سیده راحله علوی نژاد از حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) آشخانه به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

 

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: سه هزینه سفر به مکه، چهار کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و اهدای 19 جایزه نفیس به مناسبت 19 مهر، سالروز سفر مقام معظم هبری به استان خراسان شمالی جوایز این فراخوان هستند که همزمان با هفته معلم امسال در مراسم مذکور به برندگان اهدا می شود.

 

وی عنوان کرد: علاوه بر حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این مراسم، پیگیر حضور مسؤولان و شخصیت های دینی دیگری از حوزه علمیه خراسان در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه مقاله نویسی در امتداد مهر هستیم.

 

گفتنی است، مسابقه مقاله نویسی در امتداد مهر به مناسبت نوزدهم مهر ماه، نخستین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

در مهلت ارسال آثار به این مسابقه که تا بیستم دی ماه پارسال تمدید شده بود؛ در مجموع 170 عنوان مقاله طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان های سه گانه خراسان به دبیرخانه این مسابقه واصل شد که بیش از 30 درصد مقالات از مدارس علمیه برادران و حدود70 درصد نیز از مدارس علمیه خواهران ارسال شده بود.

 

همچنین بنا به گفته حجت الاسلام سالاری 80 درصد مقالات این مسابقه از سوی طلاب برادر و خواهر حوزه های علمیه استان های سه گانه خراسان و 20 درصد توسط اساتید این مدارس علمیه نگارش شده بود.

 

لازم به یادآوری است، موضوعات فراخوان مقاله نویسی در امتداد مهر، پیرامون بررسی منویات مقام معظم رهبری در جمع طلاب، روحانیان و علمای استان خراسان شمالی، شامل حوزه علمیه و جذب استعدادهای درخشان، چگونگی بهره برداری مطلوب حوزه ها از ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و ضرورت تبلیغ و تربیت طلبه مطلوب بود.

 

همچنین روحانیت و انقلاب اسلامی، راهکارهای ایجاد مدرسه عالی، مشارکت و هم افزایی حوزه علمیه و تشکیل طرح هجرت، راهکارهای هم افزایی حوزه علمیه با کانونهای مساجد و طلبه، مطالعه، تولید علم و ترویج دین از دیگر موضوعات این فراخوان مقاله نویسی بود.

 

بررسی علل موفقیت و عدم موفقیت مبلغان، راهکارهای مطلوب تبلیغ تأثیرگذار و روحانیت و اقبال مردمی، دلایل قوت و ضعف آن در جامعه، حوزه علمیه و پذیرش مطلوب، راهکارهای ایجاد انگیزه و علاقه جهت ورود به حوزه علمیه، اساتید و رونق حوزه های علمیه، نقش آموزش و پرورش در جذب طلاب مستعد، نقش خانواده در شناساندن حوزه علمیه و تربیت طلاب موفق و بررسی آسیب ها و علل ریزش طلاب نیز از دیگر بخش های این فراخوان مقاله محسوب می شدند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و به مدت هشت روز میهمان مردم ولایت مدار این استان بودند.

 

رهبر انقلاب در مدت حضور خود در استان علاوه بر دیدار با مردم شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین با اقشار مختلف مردم از جمله روحانیان، بسیجیان، دانش آموزان و دانشجویان، مسؤولان و مدیران ادارت و ... دیدارهای جداگانه ای داشتند./9314/پ202/ب

 

ارسال نظرات