۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۰۲۴۱۸

اعزام 250 مبلغ به نقاط عشایری خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی با اشاره به این که نزدیک به 30 درصد از جمعیت استان را عشایر کوچ نشین تشکیل می دهند، گفت: یکصد مبلغ برای تبیین احکام دین به نقاط عشایری خراسان جنوبی اعزام شده اند.
اعزام 250 مبلغ به نقاط عشایری خراسان جنوبی

محمد ابراهیم ابراهیمی، مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که 15 هزار و 626 خانوار از جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند، گفت: با توجه به این که زندگی عشایر متکی بر کوچ نشینی و مهاجرت است بنابراین ترویج اصول و فرهنگ به خصوص فرهنگ دینی در میان این جمعیت از اهیمت زیادی برخوردار است.

 

وی با بیان این که بیشتر عشایر خراسان جنوبی در نقاط و شهرستان های مرزی مشغول کوچ نشینی و مهاجرت هستند، گفت: با توجه به هم مرزی با کشور افغانستان و فعالیت گروه های وهابی در نقاط مرزی استان تبیین احکام دینی در میان عشایر در مقایسه با سایر اقشار استان اهمیت بیشتری دارد.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان این که عشایر استان در مقایسه با سایر اقشار به نسبت کمتری طی سال های گذشته از فعالیت تبلیغی احکام دین به دلیل محرومیت و کوچ نشینی برخوردار بوده اند، گفت: در سال جاری اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی با همکاری حوزه های علمیه خراسان جنوبی و سازمان تبلیغات قصد دارد در راستای ترویج رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی دینی مبلغان را در مناسبت ها مختلف برای انجام فعالیت های تبلیغی و تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری به نقاط عشایری استان اعزام کند.

 

ابراهیمی با اشاره به اعزام 100مبلغ همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به نقاط عشایری و محروم خراسان جنوبی گفت: همزمان با برپایی جشن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) کارگاه های سبک زندگی اسلامی برای زنان عشایر با محوریت خانواده دینی و الگوی رفتار فاطمی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که سطحی نگری به مسایل دینی و عدم تبلیغ دین در نقاط عشایری موجب عدم درک صحیح جمعیت عشایری از احکام دینی شده است، گفت: تبلیغ امور دینی در میان جمعیت عشایری استان در سال جاری با توجه با رهنمودهای مقام معظم رهبری باید از اولویت های نخست دستگاه های دینی و مذهبی به خصوص حوزه های علمیه تبدیل شود.

 

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با اشاره به این که خراسان جنوبی چهارمین استان عشایر نشین کشور است، گفت: باید حوزه های علمیه استان توجه بیشتری به پذیرش طلبه از میان عشایر استان داشته و با تربیت طلاب از خود عشایر نیازهای دینی آنها را رفع کرده که با توجه به کوچ نشینی عشایر باید حوزه های علمیه شرایط خاصی و یا سهمیه خاصی را برای عشایر استان در نظر بگیرند.

 

ابراهیمی با اشاره به این که در حال حاضر اداره کل امور عشایر به دنبال فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای افزایش فعالیت های فرهنگی و دینی در میان عشایر است، گفت: نهادهای فرهنگی و حوزه های علمیه استان با همکاری اداره کل امور عشایر باید فعالیت های تبلیغی و فرهنگی خود را در میان عشایر استان افزایش دهند.

 

وی یادآورشد: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زنان هستند و همزمان با هفته زن از زنان فرهیخته جمعیت عشایری استان تقدیر خواهد شد./968/ت303/ب

ارسال نظرات