۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۰۲۶۵۶
حجت‌الاسلام ناطق نوری در قم:

غرب ناچار شد با ایران سر میز مذاکره بنشیند/ با تدابیر رهبری کشور روی پای خود ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ناطق نوری گفت: امروز به خاطر وجود نعمت ولایت و رهبری هوشمندانه و آگاهانه رهبر معظم انقلاب این نظام و کشور روی پای خود ایستاده و با مشکلات مقابله می‌کند.
علي اكبر ناطق نوري مراسم جشن بزرگ ميلاد حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) در قم مراسم جشن بزرگ ميلاد حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) در قم مراسم جشن بزرگ ميلاد حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) که یک شنبه شب در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، با تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: پیامبر(ص) فرزندان ذکور خود را از دست داد و خدا به ایشان کوثر و سرچمشه‌‌ای داد که هرچه می‌جوشد تمام نمی شود.

وی ادامه داد: فخر رازی در تفسیر سوره کوثر می‌گوید: دو اعجاز و پیش گویی در این سوره است که هر دو محقق شده یکی دادن کوثر به پیامبر(ص) و دیگری این‌که به واسطه این کوثر دشمنان و طعنه زنان پیامبر ابتر ماندند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که مکتب رسول خدا را زهرا(س) و فرزندان ایشان نشر دادند، اظهار کرد: بقای پیامبر(ص) به بقای دین او است و اگر دین ایشان باقی ماند همه از دامن فاطمه(س) است.

خطبه فدکیه نمونه ای از مبارزه حضرت زهرا است

حجت‌الاسلام ناطق نوری با اشاره به مبارزات و روشنگری‌های حضرت زهرا(س) در راه دفاع از دین،‌ گفت: خطبه حضرت زهرا(س) نمونه‌ای از مبارزه ایشان است و حضرت هیچگاه در آن  خطبه اظهار عجز و ضعف نمی‌کنند.

وی بزرگ ترین جفا نسبت به خاندن اهل بیت(ع) را تحریف زندگی و شخصیت ایشان دانست و ابراز کرد: حضرت زهرا به دنبال دفاع از دین، قرآن و احکام الهی بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حضرت زهرا(س) فرمودند: شما امروز قانون ارث را زیر پا می‌گذارید و فردا بقیه احکام را و اگر بنا است کسی در مقابل تعطیل کردن احکام خدا و قرآن بایستد بهتر از من کسی نخواهد بود.

حجت‌الاسلام ناطق نوری با تأکید بر این که ائمه اطهار(ع) دین خدا را نگاه داشتند، افزود: اسلام، حوزه‌ علمیه و مبلغان به برکت کوثر زنده شد و به برکت این کوثر تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه دارد.

در برابر پیشکسوتان انقلاب خاضعم

وی در ادامه با بیان این‌که بنده کمتر در مراسم حضور پیدا کرده و سخنرانی می‌کنم، خاطرنشان کرد: من در مقابل پیشکسوتان انقلاب خاضع و مدیون هستم، کسانی که در دوران مبارزه زحمت کشیدند و در رأس‌ آنها برای امام خود را مدیون می‌دانم و اگر هیچ‌جا صحبت نکنم برای امام خمینی صحبت می‌کنم؛ در گذشته هر وقت سید احمد می‌گفت برای امام صحبت کنید انجام وظیفه می‌کردم و امروز خلف صالح ایشان هر وقت بگویند صحبت می‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تقارن ولادت امام خمینی(ره) با حضرت زهرا(س)، گفت: این تقارن ولادت بسیار زیبا و آموزنده و این مسأله در تاریخ اتفاق جالبی است.

حجت‌الاسلام ناطق نوری با بیان این‌که فخر رازی می‌گوید منسجم ترین نسلی که باقی مانده نسل فاطمه(س) است، ابراز کرد: نوع فقهای بزرگ، مراجع، محققان و مجاهدان بزرگ همه از اولاد فاطمه(س) بوده‌اند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در مسجد اعظم زمانی که صحبتش اوج گرفت بعد از خطاب کردن علمای قم و نجف فرمودند؛ این الفاطمیون.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که امام خمینی(ره) جزء نسل کوثر هستند، گفت: حضرت امام نیز کوثر و چشمه جوشانی بودند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری بر ضرورت مرور تاریخ و سیره امام خمینی(ره) تأکید کرد و ابراز داشت: امام خمینی(ره) انسانی هوشمند و شجاع بود و روحیه ظلم ستیزی از همان ابتدا در ایشان وجود داشت؛ پدر ایشان در برابر ستمگران و خان‌ها ایستاد و به شهادت رسید.

وی با بیان این‌که رژیم شاه از مرجعیت عامه و اقتدار آنها می‌ترسید، بیان کرد: امام خمینی(ره) پس از فوت حضرت آیت‌الله بروجردی شروع به بازیابی حوزه و روحانیت کردند و در درس‌های خود به تربیت شاگردان می‌پرداختند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: رژیم شاه پس از فوت حضرت آیت‌الله بروجردی یک تحلیل غلط داشت که پس از ایشان مرجعیت تکه تکه شده و فرصتی برای ضربه زدن به دین و روحانیت است و همان موقع لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی به مجلس آمد و به تصویب رسید و امام از همانجا روشنگری را آغاز کرد.

امام به خوبی تهدیدها را به فرصت تبدیل می کرد

حجت‌‌الاسلام ناطق نوری با بیان این‌که امام خمینی(ره) به خوبی تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کردند، اظهار کرد: امام با سخنرانی‌های به موقع خود و با توصیه به مبلغان برای دفاع از دین، مردم را برای مبارزه و دفاع از دین اسلام آماده می‌کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در ماجرای فیضیه پیام دادند که اکنون قلب خود را برای سرنیزه‌های مأموران شما آماده کرده‌ام ولی برای زورگویی‌ها و خضوع در برابر جسارت‌های شما آماده نخواهم کرد؛ من به خواست خدا احکام خدا را در موقع مناسب بیان خواهم کرد و تا قلم در دست دارم کارهای مخالف مصالح مملکت را بر ملا می‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رمز موفقیت امام خمینی(ره) در کنار شجاعت، بینش و درک بالا این بود که فقط به خدا فکر می‌کرد و برای خدا فریاد می‌زد.

حجت‌الاسلام ناطق نوری با بیان این‌که دشمن 35 سال است که با شدت و ضعف تحریم‌هایی را علیه ما اعمال کرده است، افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی همه دنیا علیه ما بودند و این ایستادگی ما به خاطر توجه به خدا بوده است.

تحلیل ناطق نوری درباره مذاکرات هسته ای

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: تحلیل من این است که ما طرف مذاکره نرفتیم آنها دنبال ما آمدند چون به این نتیجه رسیدند که 35 سال فشار آوردیم اما ایران سر جای خود ایستاده و هر جا وارد می‌شویم جای پای آنها هست؛ در برابر ملتی با این پتانسیل نمی‌شود ایستاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که تا زمان حضور امام از قدرت برخوردار بودیم و امام با هوشمندی برای انتخاب رهبر پس از خود خط دادند؛ خاطرنشان کرد: حاج احمد آقا می‌گفتند زمانی که آیت‌الله خامنه‌ای در کره شمالی بود تلویزیون ایشان را نشان داد و بنده به امام گفتم آقای خامنه ای برای ریاست جمهوری برازنده است و امام فرمودند آقای خامنه‌ای برای رهبری هم خوب است و با خط دادن امام خبرگان ایشان را به رهبری انتخاب کردند.

 حجت‌الاسلام ناطق نوری تأکید کرد: امروز به خاطر وجود نعمت ولایت و رهبری هوشمندانه و آگاهانه رهبر معظم انقلاب این نظام و کشور روی پای خود ایستاده و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند./927/پ201/ج

ارسال نظرات