۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۰۲۷۶۴
آیت الله حسینی بوشهری:

برنامه‌های اعتکاف نسبت به سالیان گذشته توسعه قابل توجهی پیدا کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این که پرداختن به مسأله اعتکاف هنوز جای کار دارد، گفت: با تلاش‌های و پیگیری‌هایی که صورت گرفته است برنامه‌های اعتکاف امسال نسبت به سال‌های گذشته قابل قبول‌تر است.
آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و جمعی از اعضای برگزار کننده جشنواره اعتکاف  با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کردند کردند.

در این دیدار آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته با پیگیری ها و تلاش‌ها و مشورت‌هایی که صورت گرفته است نه تنها در قم بلکه در کل کشور وضعیت اعتکاف قابل قبول‌تر شده است، البته هنوز جای کار دارد.

وی افزود: مجموعه فعالیت‌ها و همایش‌های خوبی برگزار شده است؛ همچنین با استفاده از محققان حوزوی کار‌های پژوهشی خوبی در این زمنیه انجام شده است با وجود این که بحث اعتکاف در دروس حوزوی ما بسیار محدود بوده و در ضمن بحث روزه به آن نیز اشاره‌ای شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، گفت : مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه جهت تقویت بعد دینی، فرهنگی و اعتقادی جامعه باید هرچه توان دارند به میدان بیاورند؛ پشتوانه‌های معنوی و دینی می توانند سپر محکمی در برابر این تهاجمات باشند که به ویژه نسل جوان ما را مورد هدف قرار داده است.

آیت الله حسینی بوشهری از حضرت‌ آیت الله مکارم شیرازی برای حضور و ایراد سخنرانی در همایش علمی پژوهشی اعتکاف دعوت به عمل آورد و گفت: بار اصلی این مسؤولیت به دوش مراجع عظام تقلید است و حضور شما افزون بر بار معنوی که به جلسه می بخشد موجب می شود دیگران با انگیزه بیشتری پای این کار بایستند./928/پ203/ج

ارسال نظرات