۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۰۲۹۶۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تبیین سبک زندگی اسلامی در گرو شناخت ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رساـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که نهادهای گوناگون باید در راستای ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی تلاش کنند، گفت: تبیین سبک زندگی اسلامی در گرو شناخت ارزش های اسلامی است.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم اباد، بیان داشت: برای تحقق بخشیدن به رهنمودهای مقام معظم رهبری دربارة سبک زندگی،‌ اگر بخواهیم زندگی اسلامی داشته باشیم باید نگاه خویش را در انتخاب الگو و اسوه عوض کنیم.

وی با تأکید بر این که شناخت ارزش های اسلامی لازمه تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه است، افزود: با الگوگیری از سیره ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین می توان به سبک زندگی اسلامی و دینی دست یابیم.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که روحانیان و مبلغان در تبیین سبک زندگی اسلامی نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: برای ترویج سبک‌های زندگی بر اساس ارزش‌های اسلامی، آموزش‌ها و تربیت‌های دینی باید از دوران کودکی و نوجوانی شروع شود.

وی در ادامه با بیان این که خانواده نخستین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی است، بیان داشت: پایه‌های شخصیتی و الگوهای رفتاری انسان در خانواده شکل می گیرد، لذا خانواده ها با تربیت دینی فرزندان خویش و الگو گیری از سیره ائمه اطهار(ع)، سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهند.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه افزود: خانواده مهم‌ترین جایی است که در آن باورها و اعتقادات دینی، ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای اجتماعی از نسلی به نسلی منتقل می‌شود.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که خانواده جامعه ای کوچک تر تلقی می شود، خاطرنشان کرد: برای تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی باید ابتدا سبک زندگی اسلامی را در خانواده های خویش نهادینه کنیم.

وی با بیان این که خانواده نقش منحصر به فردی در شکل گیری شخصیت فرزندان دارد، افزود: خانواده هم می‌تواند موجبات انحراف و شقاوت افراد را رقم بزند و هم زمینه‌های هدایت و سعادت آنان را به وجود آورد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان بیان داشت: رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی در خانواده و جامعه موجب استحکام و بقای نظام خانواده می شود./9451/د101/ب

ارسال نظرات