۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۰۳۰۶۷
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(42)؛

شورای علمای سنی عراق خواستار انتخاب نامزد حامی برپایی اقلیم سنی شد

خبرگزاری رسا ـ شورای علمای اهل‎تسنن عراق که همواره به فتنه‎انگیزی مشغول است، انتخاب نامزد حامی برپایی اقلیم سنی را در انتخابات پارلمان این کشور خواستار شد.
شوراي علماي اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای علمای اهل تسنن عراق از شهروندان سنی خواست به نامزدهایی در انتخابات پارلمانی رأی دهند که در پی تحقق پروژه اقلیم سنی باشند.

 

این شورا پس از پایان نشست خود در بیانیه ای مدعی ظلم علیه اهل تسنن شد و افزود: در پرتو حوادث کنونی و جنایت هایی که علیه اهل تسن به ویژه در الانبار، دیاله وبغداد صورت می گیرد، حق داریم به شیوه های ممکن از خودمان دفاع کرده، تغییر ایجاد کنیم و با ظلم و فساد به مبارزه بپردازیم.

 

علمای عضو این شورا که همواره به هجمه علیه دولت کنونی می پردازند، افزودند: در نشست شورای علمای عراق مقرر شد از اهل تسنن بخواهیم برای یاری مظلومان و بروز تغییر در انتخابات حضور فعالی داشته باشند تا هویت و وجود خود را به اثبات رسانده و در پی حقوق خود باشند.

 

آنان تأکید کردند: رأی دهندگان باید به نامزدی رای دهند که در پی  تحقق اقلیم  اهل تسنن با هدف رهایی سنی ها از ظلم و تبعیض طایفه ای باشند.

 

این شورا از کسانی که در کنار دولت قرار دارند به عنوان حامیان ظالم و فاسد یاد کرده و نسبت به انتخاب این افراد هشدار دادند.

 

گفتنی است شورای علمای اهل تسنن بر خلاف ممع علمای اهل تسنن که ریاست آن را شیخ خالد الملا برعهده دارد، همواره به فتنه انگیزی پرداخته و دولت کنونی که ریاست آن را شیعیان در اختیار دارند را دولتی طایفه ای قلمداد می کنند.

 

این شورا حتی در برابر جنگ نیروهای امنیتی عراق با تروریست های داعش و القاعده واکنش نشان داده و آن را جنگ شیعه علیه سنی وانمود کردند.

 

این در حالی است که مجمع علمای اهل تسنن و رییس آن یعنی شیخ خالد الملا رابطه بسیار خوبی با دولت و شیعیان داشته و مواضع ملی فراوانی از خود به نمایش گذاشته است./980/ب902/د

ارسال نظرات