۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۰۳۱۹۲
قدم های آسمانی تا امام مهربانی؛

کاروان پیاده زائران عراقی وارد خراسان شمالی شد

خبرگزاری رسا ـ کاروان 53 نفره زائران پیاده حرم مطهر رضوی از کشور عراق در مسیر حرکت به سمت بارگاه ملکوتی شمس الشموس؛ وارد خراسان شمالی شد.
كاروان پياده زائران عراقي حرم رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، کاروان 53 نفره زائران پیاده حرم مطهر رضوی از کشور عراق، عصر پنج شنبه پس از 35 روز پیاده روی وارد بجنورد؛ مرکز استان خراسان شمالی شد.
حرکت این کاروان پیاده به قصد زیارت مرقد حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، نخستین روز امسال از کربلا آغاز شده و بر اساس برنامه قرار است زائران آن تا چند روز دیگر به زیارت حرم مطهر رضوی نائل شوند.
عصر امروز کاروان پیاده زائران شیعه عراقی در هنگام ورود به بجنورد از سوی مردم و شماری از مسؤولان استقبال شدند و تعدادی از مردم و کسبه نیز در هنگام عبور زائران پیاده عراقی از آنها پذیرایی می کردند.
همچنین در هنگام عبور این زائران پیاده از خیابان های بجنورد؛ چند نفر از کسبه در اقدامی جالب اقدام به شست و شوی پای تعدادی از زائران پیاده کردند.
بر اساس برنامه اعضای این کاروان پس از زیارت حرم مطهر امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا و استراحت، به منظور برگزاری نشستی با امام جمعه اسفراین و دیدار با مردم این شهرستان؛ به صورت سواره راهی اسفراین می شوند و ظهر فردا در نماز جمعه مرکز این شهرستان حضور می یابند.
اعضای این کاروان روز شنبه بار دیگر به بجنورد باز می گردند و پس از آن حرکت پیاده خود به سمت مشهد مقدس را ادامه می دهند.
 
دعا برای نابودی گروه های تکفیری
سیدحسین موسوی، مدیر کاروان پیاده زائران عراقی حرم مطهر رضوی در بجنورد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد که خود وی اهل نجف است و سایر اعضای کاروان نیز از اهالی شهرهای کربلا، نجف و بغداد هستند.
وی که تا حدودی به زبان فارسی تسلط داشت؛ با بیان این که غالب اعضای کاروان پیاده زائران عراقی افراد مسن هستند، عنوان کرد: جوان ترین فرد کاروان 24 سال و مسن ترین آنها 78 سال سن دارد.
موسوی اگر چه از سختی های طی مسیر دو هزار و 600 کیلومتری کربلا تا خراسان با پای پیاده سخن می گفت اما از این که در طول این مسیر در تمامی شهرها مردم از آنها استقبال گرمی کرده اند؛ قدردانی کرد و افزود: در این مدت مردم و مسؤولان خدمات رفاهی مناسبی را برای اعضای کاروان پیاده فراهم کرده اند.
وی اضافه کرد: عشق وافر به امام حسین(ع) و امام رضا(ع) در بین شیعیان ایرانی و عراقی مشترک است و به همین دلیل نیز مردم ایران به گرمی پذیرای زائران عراقی حرم مطهر رضوی بودند.
موسوی هدف از سفر پیاده این کاروان عراقی به خراسان را تحکیم حب اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، تقویت وحدت بین شیعیان ایران و عراق و ترویج فضیلت های ائمه معصومین(ع) ذکر کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که نخستین دعای وی در هنگام زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) چه خواهد بود؟، اظهار داشت: دعا برای تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) و نیز نابودی گروه های تکفیری و آسوده شدن مسلمانان از فعالیت های تروریستی آنها، نخستین خواسته های او از امام هشتم خواهد بود.
گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مسیر تردد زائران حرم مطهر رضوی قرار دارد و پارسال در ایام شهادت امام رضا(ع)، تنها از این استان حدود 10 هزار نفر به صورت پیاده و در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی به مشهد مقدس اعزام شدند./9314/پ202/ب
ارسال نظرات