۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۰۳۳۰۸
در درس خارج فقه مطرح شد؛

واکنش آیت الله نوری همدانی به اخراج نماینده آیت الله سیستانی از بحرین

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی سلب تابعیت نماینده حضرت آیت الله سیستانی و اخراج وی از بحرین را محکوم کرد.
آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در درس خارج امروز خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به تحولات بحرین، گفت: امروز یکی از مصیبت های بزرگ اسلام حکومت آل خلیفه در بحرین است، این حکومت استبدادی با تکیه بر آمریکا و صهیونیست ها مردم کشور خود را در مضیقه قرار داده اند.

 

این مرجع تقلید با محکوم کردن رفتار ظالمانه حکام بحرین در قبال مردم و علما، خاطرنشان کرد: مردم بحرین غالبا شیعه و دنباله روی علما هستند و به همین دلیل حکومت بحرین انواع ظلم ها را در حق آنها مرتکب می شود.

 

وی سخت گیری بر علما را از دیگر ظلم های آل خلیفه دانست و سلب تابعیت نماینده حضرت آیت الله سیستانی و اخراج وی از بحرین را محکوم کرد.

 

این مرجع تقلید یادآورشد: علما به وظیفه خود عمل می کنند و تحت هیچ شرایطی از انجام تکلیف دست برنخواهند داشت چراکه آنها ادامه دهنده رسالت انبیا و اولیای الهی هستند و غیر از خدای متعال از هیچ کس نمی هراسند و اگر بدعتی در جامعه مشاهده کنند.

 

وی افزود: به حکومت بحرین اعلام می کنیم که هرگز علما از وظیفه خود دست برنخواهند داشت و مبارزه با ظلم آنها ادامه خواهد داشت و حوزه علمیه قم، مراجع و علمای شیعه نیز آنها را تنها نخواهند گذاشت و همواره از آنها حمایت خواهیم کرد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: حکام بحریَن سرسپرده آمریکایی ها و صهیونیست ها هستند و یکی از بزرگ ترین پایگاه های نظامی آمریکا در این کشور قرار دارد./924/پ302/ک
 

ارسال نظرات