۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۰۳۳۵۴
حجت الاسلام قهرمانی:

بسترهای لازم جهت ورود جوانان به حوزه های علمیه فراهم شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: مسؤولان باید تلاش کنند ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه استان به فراخور استقبال جوانان افزایش یابد تا شاهد حضور هرچه بیشتر در حوزه های علمیه باشیم.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه استان محدود است این درحالی است که شاهد استقبال و رغبت جوانان و نوجوانان استان برای تحصیل در مدارس علمیه هستیم.

 

 وی با اشاره به شرکت بیش از یک هزار نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان اظهار کرد: از این مجموع فقط 300 نفر برای فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی به حوزه های علمیه راه خواهند یافت.

 

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که با توجه به محدودیت در پذیرش و آمار بالای شرکت کنندگان رقابت تنگاتنگ است، بیان داشت: مسؤولان استان باید تلاش کنند ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه به فراخور استقبال جوانان افزایش یابد تا شاهد حضور هرچه بیشتر در حوزه های علمیه باشیم و این ذخایر معنوی حفظ شوند.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به موقعیت حساس آذربایجان غربی به لحاظ هم مرزی با کشورهای همسایه و قرار گرفتن در تیر رأس هجمه های فرهنگی گفت: انتظار داریم مسؤولان مرکز قم و همچنین مراجع تقلید عنایت ویژه ای به این استان مرزی داشته و حمایت کنند.

 

 وی با بیان این که مستحکم ترین سنگرهای انقلاب و معنویت حوزه های علمیه است، ابراز امیدواری کرد: با حمایت مراجع تقلید و همچنین علماء دین روز به روز شاهد رشد و بالندگی حوزه های علمیه به عنوان سنگر های معنوی باشیم.

 

 حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که حوزه های علمیه می توانند جامعه و جوانان را در برابر آسیب های فرهنگی بیمه کند، گفت: باید بسترهای لازم جهت ورود جوانان علاقه مند به حوزه فراهم شود چراکه در این صورت جوانان از بسیاری از لغزش ها در امان خواهند ماند.

 

 وی در ادامه با اشاره به نحوه پذیرش طلاب گفت: شرکت کنندگان بعد از قبولی در آزمون در صورت موفقیت در مراحل مصاحبه و تحقیق محلی در دوره اختبار و تثبیت شرکت می کنند.

 

 حجت الاسلم قهرمانی اضافه کرد: افرادی که در دوره اختبار و تثبیت امتیاز لازم را کسب کنند به صورت رسمی برای فراگیری علوم دینی و حوزوی در مدارس علمیه پذیرش می شوند./936/ت303/ب

ارسال نظرات