۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۰۳۵۶۱
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(57)؛

واکنش سید عمار حکیم به استقلال طلبی کردها و اتحاد شیعیان

خبرگزاری رسا ـ سید عمار حکیم درباره استقلال طلبی اقلیم کردستان واکنش نشان داد و تأکید کرد که ارزش اقلیم کردستان در حضور آن در عراق است.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق که روز گذشته در گردهمایی انتخاباتی این مجلس در بغداد سخن می گفت، گروه های مختلف شیعه را در یک خانه توصیف کرد و افزود: ائتلاف المواطن(شهروند) در راستای تبدیل همپیمانی ملی (ائتلاف شیعیان) به سازمانی قوی و فعال تلاش می کند. هیچ تفرقه ای میان برادران وجود ندارد و مطمئنا اتحاد و همدلی در کنار برنامه ریزی صحیح می تواند پرچم عراق را سرافرازتر نگهدارد.

 

وی اظهار داشت: ما به همراه ائتلاف دولت قانون، الاحرار، اصلاح ملی، فضیلت و سایر گروه ها بار دیگر متحد شده و به شکاف و تفرقه «نه» می گوییم. در پی آینده روشنی هستیم که قانون بر آن حاکم و شهروند پیروز باشد.

 

حجت الاسلام حکیم ایستادگی شهروندان سنی در برابر تروریست ها را خواستار شد و تصریح کرد: از شهروندان الانبار، نینوا، صلاح الدین، دیاله و بخشی از بغداد می خواهم اجازه ندهند که مناطقشان به امارت قتل و تروریسم و تکفیر مبدل شود. چگونه ممکن است که شهروندان این مناطق اجازه دهند سرزمینشان از عراق جدا شده و به امارت خفاش های شب، ظلمت، تروریسم و انحراف تبدیل شود.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی ادامه داد: فتنه و اختلافات نمی تواند وحدت کلمه ما را مورد خدشه قرار داده و بر زندگی روزمره ملت عراق تاثیر بگذارد. ما در کنار اهالی دیاله، الانبار، موصل و صالح الدین ایستاده ایم و بر لزوم اعطای حقوقشان تأکید می کنیم.

 

وی درباره استقلال طلبی کردهای عراق گفت: به اقلیم کردستان عرض می کنم که ارزش شما در عراق است و ارزش عراق نیز در اینست که در یک کشور متحد و یکپارچه باشیم و به سایر مناطق عراق نزدیک شوید تا شرایط و زخم های آن را فهمیده و با هم به درمان آن بپردازیم.

 

حکیم تأکید کرد: توافق همگان بر مصالح عراق عامل عدم تفرقه و نزاع با وجود اختلاف آرا می شود. دیکتاتور از ایجاد شکاف میان ملت عراق عاجز ماند پس چگونه ممکن است درباره برخی خواسته ها متفرق شویم؟

 

رییس مجلس اعلای اسلامی، تجدید نظر برخی کشورهای همجوار نسبت به نظام کنونی عراق را خواستار شد و افزود: از کشورهای همجوار و حتی دور از عراق می خواهم دست یاری خود را به سوی ملت عراق دراز کنند، زیرا عراق امروز با عراق دیروز تفاوت بسیاری دارد و به کشور محبت و صلح تبدیل شده است./980/ب902/د

ارسال نظرات