۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۰۳۷۰۹
همزمان با دهه کرامت؛

همایش بین المللی آموزه های سیاسی امام رضا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه کرامت امسال دومین دوره همایش بین المللی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به میزبانی بجنورد برگزار می شود.
جشنواره امام رضا(ع)

حسین ثابتقدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عنوان کرد: دومین همایش علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)همزمان با دهه کرامت از یکم تا یازدهم ذی‌القعده برابر با پنجم تا پانزدهم شهریور 1393 به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

 

به گفته وی این همایش بین المللی به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد(ص)، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت با حضور اندیشمندان دینی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

 

ثابتقدم وحید توسعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی با رویکرد آموزه های سیاسی امام رضا(ع)، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین، تجلیل از پدیدآورندگان و مؤلفین آثار فاخر فرهنگی و هنری با موضوع سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع) و چاپ و نشر و اشاعه آثار تولید شده و حفظ آن برای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت را از جمله اهداف برگزاری این همایش ملی ذکر کرد.

 

وی محورهای این همایش را شامل امام رضا(ع) و حکومت اسلامی، امام رضا(ع) و جایگاه مردم در حکومت و امام رضا(ع) و سیاست خارجی اعلام و اظهار کرد: محور نخست این همایش دارای قالب هایی چون مبانی مشروعیت حکومت اسلامی، جایگاه ولایت در حکومت اسلامی، وظایف و مسؤولیت های حکومت اسلامی، جایگاه قدرت در حکومت امام رضا(ع) و جایگاه اقلیت های دینی در حکومت اسلامی از دیدگاه امام رضا(ع) است.

 

به گفته این مسؤول محور دوم همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) دارای بخش هایی چون ولایت پذیری، آزادی فردی، اجتماعی و سیاسی، عدالت اجتماعی، اتحاد و همبستگی امت اسلامی، شیوه تعامل با خواص جامعه از منظر امام رضا(ع) و محور سوم آن نیز مشتمل بر بخش های استقلال و حفظ کیان اسلامی در آموزه های سیاسی رضوی، سازش ناپذیری در اصول در آموزه های سیاسی رضوی، نرمش قهرمانانه در مواجه با دشمن در سیره رضوی و جهاد و صلح در آموزه های سیاسی رضوی است.

 

ثابتقدم وحید با اشاره به انتشار فراخوان این همایش بین المللی عنوان کرد: عالمان دینی و اندیشمندان بین المللی می توانند تا پایان تیرماه امسال مقالات خود را به آدرس رایانامه ro.bojnoord@farhang.gov.ir و یا با پست به دبیرخانه همایش مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی ارسال کنند.

 

وی در مورد شرایط ارائه مقاله در همایش مزبور نیز اظهار داشت: مقاله باید دارای ساختار علمی با محوریت آموزه های سیاسی رضوی باشد، چکیده مقاله حداکثر 300 کلمه همراه با کلید واژه و در یک صفحه تهیه و همراه با اصل مقاله ارسال شود، سایر عناوین مرتبط با محورهای فوق مورد قبول است، ارجاعات مقاله درون متنی و مؤلف محور باشد و فهرست منابع نیز در پایان مقاله به ترتیب درج شود.

 

ثابتقدم وحید آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله به همایش بین المللی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) را پایان اردیبهشت، آخرین مهلت ارسال اصل مقاله را پایان تیر، زمان اعلام نتایج مقالات پذیرفته شده را پایان مرداد و زمان برگزاری همایش را دوازدهم شهریور ماه سال جاری اعلام کرد.

 

وی با بیان این که به صاحبان هشت اثر برگزیده این همایش جوایز نفیسی اهدا می شود، افزود: به نفر اول همایش بین المللی آموزه های سیاسی امام رضا(ع)، تندیس همایش، لوح تقدیر و مبلغ 23 میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر و 20 میلیون ریال، نفر سوم لوح تقدیر و 17 میلیون ریال، نفر چهارم، لوح تقدیر و 15 میلیون ریال، نفر پنجم لوح تقدیر و 13 میلیون ریال و به نفرات ششم، هفتم و هشتم نیز لوم تقدیر و 10 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

 

گفتنی است، پارسال در نخستین دوره همایش سراسری آموزه های سیاسی امام رضا(ع) که در قالب بخشی از برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در بجنورد برگزار شد؛ 150 مقاله دبیرخانه این همایش ارسال شده بود./9314/ت302/ب

ارسال نظرات