۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۰۳۸۵۲
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(60)؛

نوری المالکی: انتخابات بدون حضور یک سرباز بیگانه برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نخست‌وزیر عراق لحظاتی پیش رای خود را به صندوق انداخت و بر برگزاری انتخابات پارلمانی بدون حضور حتی یک سرباز از نیروهای اشغالگر آمریکای و غربی در این کشور تأکید کرد.
انتخابات پارلماني عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق لحظاتی پیش رای خود را در هتل «الرشید» بغداد به صندوق انداخت.

 

صبح امروز مرحله پایانی انتخابات پارلمانی عراق آغاز  و درهای حوزه‌های رای‌گیری به روی مردم باز شد تا 9039 نامزد نمایندگی پارلمان عراق برای کسب 328 کرسی با یکدیگر رقابت کنند.

 

نوری المالکی پس از آنکه رای خود را به صندوق انداخت، از برگزاری انتخابات بدون حضور اشغالگران آمریکایی در کشورش استقبال کرد و گفت: امروز تمام آنچه که برخی می‌خواستند در عراق محقق نشود، محقق شد و برای بار دوم یک انتخابات (پس از انتخابات شوراهای استانی) بدون حضور حتی یک سرباز بیگانه در عراق برگزار می‌شود.

 

انتخابات پارلمانی امروز عراق سومین انتخابات پس از سقوط رژیم بعث عراق و اولین انتخابات پارلمانی پس از خروج اشغالگران آمریکایی از این کشور در سال 2011 است.

 

مالکی در ادامه اظهار داشت که میزان مشارکت در مرحله ویژه انتخابات پارلمانی عراق 91 درصد بود که در تاریخ عراق بی‌سابقه بوده است.

 

نخست‌وزیر عراق اظهار داشت که انتخاب یک فهرست شایسته یا یک فرد مناسب لازمه موفقیت روند دموکراتیک و سازندگی کشور است.

 

وی تصریح کرد: پیروزی ما قطعی است اما ما از درصد این پیروزی سخن می‌گوییم. ساختار دولت آینده نیز متکی به میزان رای‌های حاصله و حسن انتخاب مردم خواهد بود و دولت جدید نباید یک کپی از دولتهای پیشین عراق باشد.

 

نخست‌وزیر عراق در پایان نیز وعده داد که بحران فلوجه به زودی از دو کانال سیاسی و نظامی حل شود./980/ب102/د

ارسال نظرات