۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۰۳۸۶۸
آیت‌الله وحید خراسانی:

عظمت امام هادی علماً و عملاً عقل متبحرین علوم را مبهوت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله وحید خراسانی یکی از وظایف مهم طلاب علوم دینی را معرفت نسبت به ائمه اطهار(ع) ذکر کرد و گفت: راه معرفت امام این است که باید به علم اهل بیت(ع) عارف بود.
آيت الله وحيد خراساني 1/ آيت الله وحيد خراساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس تفسیر خود که در ‏مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به ایام شهادت امام هادی(ع)، گفت: امام هادی(ع) کسی است که عظمت ایشان علماً و عملاً عقل متبحرین علوم را مبهوت می‌کند.

وی یکی از وظایف مهم طلاب علوم دینی را معرفت نسبت به ائمه اطهار(ع) ذکر کرد و ابراز داشت: راه معرفت امام «انما یعرف الامام بالعلم» است، باید به علم اهل بیت(ع) عارف بود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که از علم امام و اجابت دعوت امام معرفت مطلوبه حاصل می‌شود، اظهار کرد:‌ متأسفانه عمر ما گذشت و در معرفت ائمه اظهار(ع) غور نکردیم.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به این‌که اساس دین سه کلمه معرفة الله،‌ معرفة رسول‌الله و معرفة خلیفة‌الله است، افزود:‌ علم اولین و آخرین در این سه بیان نهفته است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با استناد به روایتی وظایف مخلوق در برابر خالق را مورد توجه قراد داد و گفت: هر کسی از خدا بترسد و او را بپاید همه از او می‌ترسند و او را می‌پایند.

وی با بیان این‌که هر کسی در مقام عمل مطیع خدا شد مطاع است، ابراز کرد: اگر وحدت در تقوا پیدا شد و رسید به وحدت در اطاعت خدا، مطاع می‌شود.

استاد برجسته تفسیر قرآن ادامه داد: کسی که اطاعت خالق کند از سخط مخلوق بیم و هراسی ندارد./927/پ202/ج

ارسال نظرات