۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۰۳۸۷۸
شورای مسلمانان فرانسه تاکید کرد؛

حضور یک مقام مسلمان در طرح مقابله با گروه‌های تروریستی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای مسلمانان فرانسه بر ضرورت حضور یک مقام مسلمان در طرح دولت برای مقابله با گروه‌هایی که نیروهای جهادی به سوریه اعزام می‌کنند، تاکید کرد.
فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «شمس‌الدین حافظ»، نایب رییس شورای مسلمانان فرانسه طی مصاحبه‌ای با اشاره به طرح دولت برای مقابله با نیروهای جهادی که قصد عزیمت به سوریه را دارند، گفت: دولت طرحی تصویب کرده که بر اساس آن، نظارت بر اینترنت و شنود برخی افراد، به منظور مقابله با تشکیل گروه‌های جهادی افزایش خواهد یافت ولی مسئله این است که در این طرح هیچ جایگاهی برای نهادهای اسلامی در نظر گرفته نشده است.


وی افزود: شورای مسلمانان فرانسه از طرح دولت به طور کامل حمایت می‌کند چراکه ما با هر نوع افراط‌گرایی مخالفیم و اقدامات گروه‌های تروریستی به‌نام اسلام را محکوم می‌کنیم. ولی ما از نوع اجرای طرح نگرانیم و معتقدیم که این طرح نباید به وسیله‌ای برای تبعیض علیه جوانان مسلمان تبدیل شود و سیاستمداران راست‌گرا نباید از آن برای پیشبرد اهدافشان علیه اسلام استفاده کنند.

 

نایب‌رییس شورای مسلمانان فرانسه ادامه داد: نباید فراموش کنیم که تحقیقات جدید حاکی از آن است که اغلب جوانانی که به سوریه اعزام می‌شوند از خانواده‌هایی غیرمذهبی و اغلب غیرمسلمان هستند که تحت تاثیر گروه‌های افراطی به اسلام گرویده‌اند و شناخت درستی از اسلام ندارند.

 

 

حافظ در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه دولت فرانسه برای اجرای این طرح به کمک نهادهای اسلامی نیازمند است، ابراز امیدواری کرد که وزیر کشور به نیازهای جامعه توجه کند و اجازه ندهد که برخی افراد به نام اجرای این طرح، به اسلام‌هراسی دامن بزنند.


وی در پایان عنوان کرد: برخلاف آنچه که برخی محققان آن را «گرایش‌های مذهبی» می‌نامند، ما معتقدیم که القاعده یک گرایش مذهبی وابسته به اسلام نیست بلکه یک گروه تروریستی است که جنایاتش را به نام اسلام انجام می‌دهد. بنابراین افرادی که پیرو دین اسلام هستند و سپس وارد چنین گروهی می‌شوند، درک نادرستی از اسلام دارند و در دام تروریست‌ها گرفتار شده‌اند.
/982/ب102/د

ارسال نظرات