۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۰۳۹۱۹

تبعیض علیه مسلمانان آمریکا به پارک‎های این کشور رسید

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان آمریکا از تصمیم یکی از پارک‎های بازی این کشور در ممنوع کردن ورود مسلمانان محجبه به این مکان اظهار نگرانی کردند.
ممنوع کردن ورود بانوان محجبه به يکي از پارک هاي بازي در آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، گروه های مدافع حقوق مسلمانان و سیک ها در ایالت کالیفرنیای آمریکا می خواهند از یکی از پارک های معروف این کشور که به تازگی ورود مسلمانان محجبه و سیک ها را ممنوع کرده است، شکایت کنند.
 
مقامات این پارک آمریکایی مدعی شده اند که استفاده از برخی از دستگاه های پارک برای زنان مسلمان و هندوی محجبه خطرناک است و به همین بهانه از ورود بانوان محجبه جلوگیری می کنند.    
 
برایس هاماک، هماهنگ کننده حقوق مدنی در شورای روابط آمریکایی – اسلامی در بیانیه ای که در همین ارتباط صادر کرده می گوید: هیچ شرکتی حق ندارد که نگرانی های امنیتی بی پایه را به بهانه ای برای اعمال تبعیض علیه هزاران شهروند دیگر تبدیل کند. 
 
شورای روابط آمریکایی – اسلامی و یک گروه مدافع حقوق سیک ها در آمریکا اعلام کردند که قصد دارند علیه این پارک خصوصی به نظام قضایی آمریکا شکایت کنند.
 
مسلمانان آمریکا با تبعیض های بسیاری در این کشور دست به گریبان بوده و چندی پیش نیز جاسوسی پلیس شهر نیویورک این کشور از آنان خبرساز شده بود.
 
آمارهای رسمی از حضور 6 تا 7 میلیون مسلمان در آمریکا حکایت دارند./990/ب101/د
ارسال نظرات