۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۰۳۹۵۷
عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان؛

نخستین همایش مسؤولان ستاد بازسازی عتبات خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین همایش مسؤولان ستاد بازسازی عتبات خوزستان و نشست خبری معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان از عناوین چند خبر کوتاه این استان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین همایش مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ظهر امروز در محل حسینیه عاشقان ثارالله اهواز با حضور مسؤولان امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان های استان خوزستان برگزار شد.

 

در این برنامه مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان به بررسی عملکرد یک ساله ستادهای خود پرداختند.

 

ارائه برنامه سال 1393 و ارائه پیشنهاد و راهکارهایی جهت بهتر اجرا کردن برنامه های سال 93 از دیگر برنامه این نشست بود.

 

رضا نصیر پور، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات اندیمشک، با اشاره به استقبال بالای مردم این شهرستان در بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: از سال 89 تا 92 مبلغ 25 میلیون تومان نذروات مردمی جمع آوری شده است که نسبت به جمعیت استان قابل تقدیر است.

 

وی با بیان این که این شهرستان ساخت یک درب از 6 درب حرمین عسگریین را نیز تقبل کرده است، خاطرنشان کرد: تعهد 7 درصد از ساخت ایوان طلای حرم امیرالمؤمنین نیز از دیگر اقدامات ستاد بازسازی عتبات در اندیمشک است.

 

در بخش دیگری از این مراسم، صادق بینش پور، با اشاره به ساخت 6 درب از درب های حرمین عسگریین در خوزستان، به تشریح چگونگی ساخت و آماده سازی آن ها تا مرحله نصب پرداخت.

 

مرضیه مجد نیا، مسؤول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز، به نقش خواهران در جمع آوری نذورات و کمک های مردمی اشاره کرد و افزود: خواهران این تقاضا را دارند تا در بحث اعزام متخصصین از مهارت های خواهران نیز در زمینه های آشپزی و دیگر موارد استفاده شود.

 

اعزام متخصصان به عتبات عالیات جهت بازسازی حرمین معصومین

 

در ادامه این مراسم، رحیم آقایی، معاون امور شهرستان های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، به اعزام متخصصان در حرفه های گوناگون به عتبات عالیات در سال 92 اشاره کرد و افزود: در این رابطه 103 متخصص به شهرهای زیارتی کشور عراق جهت بازسازی اعزام شد.

 

وی با بیان این که متخصصان در شهر های کربلا، نجف و سامرا به به بازسازی عتبات می پردازند، گفت: اهل بیت(س) به خدمتگذران حرم های شریف معصومین نگاه ویژه ای دارند.

 

معاون امور شهرستان های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با اشاره به ثبت نام 300 نفر جهت اعزام به عتبات عالیات تصریح کرد: حدود 100 نفر را در سال 92 اعزام کردیم.

 

آقایی با بیان این که هزینه حضور در عراق بر عهده افراد است، گفت: افراد علاقه مند به شرکت پس از حضور در ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرهای خود و پر کردن فرم ثبت نام و انجام مصاحبه می توانند در نوبت اعزام قرار گیرند.

 

وی از مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ها تقاضا کرد تا نسبت به مصاحبه اولیه متقاضیان دقت کنند و از تخصص افراد در زمینه های گفته شده را بررسی کنند.

 

آقایی با بیان این که یکشنبه، 14 اردیبهشت ماه سال جاری نخستین اعزام سال 93 انجام خواهد شد، گفت: بیش از 30 نفر از متخصصان خوزستانی، به سامرا جهت بازسازی حرمین شریفین عسگریین اعزام می شوند.

 

معاون امور شهرستان های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، کار در حرم اهل بیت(س) را خودسازی برای انسان دانست و افزود: خدمت به اهل بیت(س) افتخار بزرگی است که نصیب هر کس نمی شود.

 

معاون سیاسی استاندار خوزستان: فرهنگ مقدمه ای جهت پیروزی در عرصه اقتصادی است

 

فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان روز گذشته، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان این که رسانه واسطه ای میان مردم و دولت و نقش بسیار مهم در اطلاع رسانی دارد، اظهار داشت: رسانه ها می توانند مردم را نسبت به جریان های گوناگون آگاه سازند.

 

وی با بیان این که رسانه‌ها نباید دچار خودسانسوری شده و بتوانند با منطق در حوزه‌های گوناگون وارد شوند، اظهار داشت: با توجه به ارتباط نسل جوان با تکنولوژی و افزایش سرعت انتقال اطلاعات، انعکاس اخبار با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال انجام است، از این رو باید در این میان امانتداری را همواره مد نظر قرار داد.

 

خبیر با اشاره به وظایف معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار داشت: امور مربوط به احزاب و تشکل‌های سیاسی، مباحث مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و تقسیمات کشوری شامل تبدیل روستاها به شهر، تعریف نقاط جدید روستایی، تشکیل شهرستان‌های جدید و تعیین مرز میان واحدهای تقسیماتی از جمله وظایف معاونت سیاسی اجتماعی است.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تعلیم و تربیت، ورزش، بهداشت و درمان، امور فرهنگی و هنری، آداب و رسوم سنت‌ها، آسیب‌های اجتماعی، خانواده و جوانان را از دیگر برنامه های معاونت اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد.

 

وی فرهنگ را مقدمه ای جهت پیروزی و رسیدن به درجات عالی در عرصه اقتصادی دانست و گفت: مدیریت جهادی در کلام رهبری به این معنا است که با تعهد و مسؤولیت وارد عرصه خدمت شد و بر مدار راستگویی، تلاش و خدمت به خلق حرکت کرد.

 

خبیر با اشاره به فعالیت های فرقه ضاله وهابیت در استان خوزستان تصریح کرد: ممکن است افرادی در مسیر اهداف این فرقه های ضاله گام بردارند اما تمام مسائل پیرامون فرقه های انحرافی در استان تحت کنترل است.

 

وی با بیان این که انحراف و ناهنجاری در صورت کمبود خدمت رسانی و عدم ارتباط صحیح با مردم پدیدار می شود، اظهار داشت: انجام وظیفه از سوی دستگاه های فرهنگی و نهادهای تبلیغی مسأله بسیار مهمی است که سبب خنثی سازی توطئه های دشمنان خواهد شد.

 

خبیر با بیان این که باید بتوان با برنامه‌ریزی مناسب شرایطی فراهم شود که مردم فریب این فرقه‌های انحرافی را نخورند، خاطرنشان کرد: برخی از فرقه‌ها مانند بهائیت به صورت گسترده در استان ریشه ندارد./9464/پ203/غ

ارسال نظرات