۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۲۰۴۰۲۰

کتاب «مسلمانان برزیل: جمعیت‌ها، موسسات و هویت» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «مسلمانان برزیل: جمعیت‌ها، موسسات و هویت» به زبان‌های پرتغالی، انگلیسی و عربی در شهر «لیسبون» منتشر شد.
برزيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «مسلمانان برزیل: جمعیت‌ها، موسسات و هویت» توسط «فاتیحا بن‌لباح»، مدیر موسسه مطالعات اسپانیایی ـ پرتغالی و «سلیویا مونته‌نگرو»، استاد دانشگاه ملی «روزاریو» آرژانتین، به رشته تحریر درآمده است.

 

این کتاب خلاصه‌ای از نتیجه تحقیقاتی است که پژوهشگران برزیلی طی سال‌های اخیر درباره نحوه انجام مراسمات عبادی اسلامی در این کشور و میزان حضور مسلمانان در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی انجام داده‌اند.

 

«فاتیحا بن‌لباح»، یکی از نویسندگان این کتاب در نشستی مطبوعاتی عنوان کرد: در حالی که اغلب کشورهای آمریکای لاتین از قرن شانزدهم با اعراب و مسلمانان ارتباط داشتند و همین ارتباطات به مهاجرت به این منطقه منتهی شده است ولی نخستین ارتباطات میان جهان عرب با برزیل سه قرن دیرتر آغاز شد.

 

وی افزود: به این ترتیب در قرن نوزدهم بود که مسلمانان و اعراب به صورت گسترده راهی برزیل شدند و از این زمان به بعد، شمار پیروان اسلام در این کشور آمریکای لاتین افزایش چشمگیری یافت.

 

همچنین «سیلویا مونته‌نگرو»، دیگر نویسنده این کتاب با تاکید بر این‌که انتشار این کتاب به سه‌زبان، گام نخست در حوزه مطالعه وضعیت مسلمانان در آمریکای لاتین است، عنوان کرد: در فرصت‌های بعدی سعی داریم تا کتاب‌هایی در زمینه شرایط مسلمانان و وضعیت اسلام در کشورهای آمریکای لاتین منتشر کنیم. این کتاب در واقع نخستین بخش از مجموعه آثاری است که به این حوزه پرداخته است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات