۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۰۴۲۱۲
هنیه:

با عزمی جدی موانع موجود بر سر راه تحقق آشتی ملی را کنار می‎زنیم

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در باریکه غزه تاکید کرد که ترس و نگرانی ملت فلسطین نسبت به تحقق آشتی ملی فلسطین کاملا طبیعی و مشروع است، اما با عزم و اراده‎ای جدی تمامی موانع موجود بر سر راه تحقق آشتی و وحدت فلسطینیان را از میان برمی‎داریم.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد تابعین در شرق غزه تصریح کرد که حضور دکتر موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه با هدف پیشبرد آشتی ملی فلسطین و بیانگر جدیت این جنبش برای نهایی کردن آشتی و وحدت ملی است.

 

هنیه ضمن اشاره به تلاش هایی برخی طرف های داخلی، خارجی و منطقه ای برای به شکست کشاندن آشتی ملی فلسطین، بار دیگر تاکید کرد که حماس همچنان به تلاش های خود برای تحقق آشتی ملی و کنار گذاشتن دودستگی و اختلافات داخلی ادامه خواهد داد.

 

وی در ادامه افزود: قبلا توافقنامه آشتی ملی را در قاهره و دوحه به امضا رساندیم که هر دو بی نتیجه ماند، اما وحدت ملی فلسطین به یاری خداوند در شهر مبارک غزه محقق خواهد شد.

 

نخست وزیر دولت مردمی فلسطین همچنین به تهدیدات آمریکا در خصوص قطع کمک های مالی به تشکیلات خودگردان، محاصره کرانه باختری و تشدید محاصره ظالمانه باریکه غزه اشاره و تاکید کرد که رهبران فلسطینی به هر شیوه ممکن در تلاش برای ایجاد شبکه امن مالی و معنوی به منظور حمایت از تحقق آشتی و وحدت ملی فلسطین هستند.

 

گفتنی است جنبش های فتح و حماس روز چهارم ماه می سال 2011 تحت نظارت مصر توافقنامه آشتی ملی را در قاهره به امضا رساندند. این دو جنبش دومین توافقنئامه را نیز تحت نظارت قطر در دوم فوریه سال 2012 امضا کردند که باز هم این توافقنامه اجرایی نشد تا اینکه سرانجام هیاتی از سازمان آزادی بخش فلسطین و جنبش حماس اواخر ماه گذشته پس از دو روز دیدار و گفت وگو در غزه بر سر امضای توافقنامه آشتی ملی، کنار گذاشتن دودستگی و اختلافات داخلی و تشکیل دولت وفاق ملی ظرف مدت 5 هفته به توافق رسیدند./982/ب101/د

ارسال نظرات