۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۰۴۳۶۹
ایزدی مطرح کرد:

یکی از نقاط ضعف توافق نامه محدود شدن امتیازات گام نهایی به موضوع هسته ای است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که بحث هسته ای بهانه‌ای است در دست دشمن در کنار بهانه‌های دیگری که وجود دارد گفت: یکی از نقاط ضعف توافقنامه این است که امتیازی که طرف مقابل در گام نهایی خواهد داد فقط در موضوع هسته ای است در صورتی که باید در همه زمینه‌ها متعهد باشد.
دكتر فؤاد ايزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر فواد ایزدی، کارشناس مسائل سیاسی در همایش دلواپسیم، گردهمایی بزرگ منتقدین توافق ژنو که در سالن بصیرت مجتمع 13 آبان تهران برگزار شد با بیان این‌که نباید توافقنامه ژنو را سیاه و سفید دید گفت: ما در کشور مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها را داریم، باید بررسی کنیم ببینیم اگر در توافق های که می کنیم حق غنی سازی خود را به نظر کسی مانند جان کری مشروط می کنیم آیا طرف مقابل هم به ما امتیازات جدی می دهد یا نه؟

ایزدی با تاکید بر این‌که دلواپسی و نگرانی این است که طرف مقابل به توافقاتش بی توجه است، افزود: نکته مهم درباره توافقنامه ضعیف این است که مبادا در گام نهایی امتیازاتی که ما دادیم پیاده شود و امتیازاتی که کشور نیاز دارد گرفته نشود!

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: نگاهی وجود دارد که طرف مقابل را تشویق می کند که امتیازات بیشتری را بگیرد و امتیاز کمی بدهد آن هم این است که آمریکا معتقد است دولت یازدهم قول هایی به مردم داده و برای اجرای این قول ‌ها حاضر است امتیاز بدهد.

وی با اشاره به سخنان برخی دولت‌مردان گفت: آمریکایی‌ها تمایل دولتمردان ما را با چین دهه هفتاد تشبیه می‌کنند که بین روسیه و آمریکا تمایل به نزدیکی به آمریکا را پذیرفت و این در حالی است که چین بمب اتم داشت و آمریکا نمی‌توانست او را تهدید کند.

ایزدی با بیان این‌که بحث هسته ای بهانه‌ای است در دست دشمن در کنار بهانه‌های دیگری که وجود دارد اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف توافقنامه این است که امتیازی که طرف مقابل در گام نهایی خواهد داد فقط در موضوع هسته ای است در صورتی که باید در همه زمینه‌ها متعهد باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: دلواپسی که وجود دارد این است که اتفاقی که برای ژنو2 افتاد دوباره تکرار شود مگر این‌که در کشور ما جمع‌های اینچنینی وجود داشته باشند که با شعارهایشان به تیم مذاکره کننده کمک کنند./959/پ202/ص

 

 

 

 

ارسال نظرات