۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۰۴۴۶۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رسانه ها نقش کلیدی در تحقق شعار سال دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رسانه های متعهد نقشی کلیدی در تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و نیز زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی دارند.
نشست مديران رسانه خراسان شمالي با حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی عصر یکشنبه در نشست با مدیران رسانه ها و مطبوعات استان که به همت سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی برگزار شد؛ با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری پیرامون پایه ریزی تمدن نوین اسلامی و سبک زندگی الهی، اظهار داشت: تحقق این اهداف نیازمند دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری است که در این میان نقش رسانه ها و اهالی فرهنگ و هنر، به عنوان ابزارهای نرم تحقق تمدن نوین اسلامی بسیار مؤثر است.

 

وی با بیان این که در طول تاریخ تمدن ها همواره با بیان و قلم ساخته شده اند، افزود: در عصر حاضر که انسان ها به واسطه ابزارهای نوین بسیار به یکدیگر نزدیک شده اند، نقش رسانه ها در تمدن سازی بی بدیل است.

 

به گفته امام جمعه بجنورد رسانه ها به عنوان سفیران انقلاب اسلامی می توانند پیام اسلام را به سراسر جهان مخابره و برای ایجاد تمدن نوین اسلامی زمینه سازی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: قرآن کریم نیز در داستان حضرت سلیمان به نقش رسانه و تحول آفرینی آن در جامعه به صورت ویژه پرداخته؛ چرا که هر جامعه ای اگر در بخش رسانه پیشتاز باشد و مسائل مختلف را به درستی رصد کند؛ دست برتر را خواهد داشت.

 

وی با تأکید بر این که رسانه های نظام اسلامی باید سعی کنند با تقویت کمی و کیفی خود به این میزان از تأثیرگذاری برسند، اظهار داشت: رسانه های متعهد و دین مدار ایران اسلامی می توانند با ترویج آموزه های اسلامی، سبک زندگی اسلامی را احیا کنند و مانع از نفوذ سبک زندگی غربی در جوامع شوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده، افزود: رسانه ها باید رهنمون های رهبر انقلاب را سرمشق خود قرار دهند و با هنرنمایی زمینه تحقق این منویات را فراهم کنند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی رسانه های متعهد نقشی کلیدی در تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و نیز زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی دارند.

 

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در شعار امسال راهبردها و راهکارها را مشخص کردند و اکنون نوبت مردم و مسؤولان است که برای تحقق اهداف مطرح شده در شعار سال با جدیت وارد میدان شوند، اضافه کرد: راهبردهای امسال اقتصاد و فرهنگ است و راهکارهای تحقق حماسه در این دو بخش نیز عزم ملی با مدیریت جهادی است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر این که رسانه ها نقش کلیدی در تحقق حماسه فرهنگی دارند، عنوان کرد: حوزه فرهنگ در نظام اسلامی از دو مسأله رخنه ها و رخوت ها رنج می برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: رخنه های فرهنگی از جانب دشمنان و در قالب های مختلف هنری تحمیل می شود اما رخوت های فرهنگی مربوط به خود ما است که با اهمال و سستی زمینه تأثیرگذاری رخنه های فرهنگی را آماده می کنیم.

 

وی این دو را آسیب های بزرگ فرهنگ جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: در مقابله با این آسیب ها رسانه ها نقشی برجسته دارند چرا که آنها می توانند با ورود موشکافانه به مسائل مختلف، برای درمان آنها چاره اندیشی کنند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات