۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۰۴۴۸۳

مراسم یادبود هولوکاست در هلند خبرساز شد

خبرگزاری رسا ـ یک گروه فلسطینی در هلند اعلام کرده است که قصد دارد در روز یادبود قربانیان حادثه جعلی هولوکاست در این کشور مراسم یادبودی برای قربانیان پاکسازی نژادی فلسطینیان به وسیله صهیونیست‎‎ها برگزار کند، تصمیمی که اعتراض صهیونیست‎ها و گروه‎های حامی آنان را در هلند به همراه داشته است.
پوستر مراسم يادبود کشتار دسته جمعي فلسطينيان در هلند
 
به گزارش خبرگزاری رسا، تصمیم گروهی از مسلمانان هلندی برای برگزاری مراسم یادبودی برای قربانیان پاکسازی نژادی فلسطینیان در روز یادبود حادثه جعلی هولوکاست در هلند خشم صهیونیست ها و حامیان آنان را در این کشور به همراه داشته است.
 
جنجال ها از زمانی آغاز شد که گروه اسلامی Platform Bewust Moslim اعلام کرد که قصد دارد در روز 4 ماه می میلادی مراسمی تحت عنوان "فلسطین: هولوکاست در سایه" برگزار کند.
 
این گروه اسلامی در هلند از طریق رسانه های اجتماعی در اینترنت از علاقه مندان دعوت کرد که در این مراسم که در مسجدی در شهر Hilversum برگزار می شود حضور یابند.
 
بلافاصله پس از اقدام این گروه اسلامی رسانه های محلی و سراسری حامی صهیونیست ها در هلند موجی از انتقاد نسبت به برگزاری این مراسم به راه انداختند.  
 
صهیونیست ها و حامیان آنان در هلند با ارائه بیش از 40 شکایت به شهردار شهر Hilversum از وی خواستند که به بهانه هایی نظیر "تحریک کننده" بودن و استفاده از کلمه هولوکاست برای توصیف حادثه ای غیر از آنچه که صهیونیست ها مدعی وقوع آن در جنگ جهانی دوم هستند از برگزاری این مراسم جلوگیری کند.
 
این در حالی است که ابوفحص، یکی از اعضای گروه اسلامی سازمان دهنده این مراسم می گوید: زمانی که شیمون پرز یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی بود از کلمه هولوکاست برای توصیف حادثه بمباران هیروشیما در ژاپن استفاده کرد.
 
این مسلمان هلندی افزود: ما نیز همانند شیمون پرز از کلمه هولوکاست برای توصیف کشتار دسته جمعی استفاده می کنیم، با این تفاوت که این کشتار دسته جمعی مربوط به فلسطینیان است.
 
صهیونیست ها مدعی هستند که 6 میلیون یهودی در جریان جنگ جهانی دوم در هولوکاست کشته اند اما بسیاری از مورخان اروپایی و به ویژه روژه گارودی، نویسنده فرانسوی این آمار را زیر سوال برده اند./990/ب904/د
ارسال نظرات