۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۰۴۵۵۳
یک مدیر حوزوی:

فهم حقایق متون دینی شرط رشد معنوی و اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ مدیریت مدرسه علمیه اباصالح المهدی(عج) کرج گفت: کسانی می‌توانند قدم در راه رشد معنوی و اخلاقی و فکری بگذرانند که بتوانند حقایق فکری متون دین را بفهمند و درک کنند و آن را در زندگی خود به‌کار برند.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی فرخ، مدیر مدرسه علمیه برادران اباصالح المهدی(عج) شهرستان فردیس، یکشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه در جمع  طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران کوثر کرج، به بخشی از آیات سوره مبارکه مائده اشاره کرد و گفت: هیچ کسی در دنیا پست و مقامی ندارد زیرا همه ملک و هر آنچه که در عالم هستی وجود دارد برای خداوند متعال است و بر همه‌ امور مادی و معنوی حکومت دارد.

مدیر مدرسه علمیه برادران اباصالح المهدی(عج) به تبیین توحید و حاکمیت الهی پرداخت و عنوان داشت: توحید همان حاکمیت خداوند در تمام ابعاد زندگی است، نه این‌که انسان تنها معتقد باشد که یک خدایی هم هست بلکه باید صحنه عالم را زمین الهی و خداوند را حاکم بر همه امور بشر بداند .

حجت الاسلام فرخ با اشاره به  آیه مبارکه «وَ هُوَ الَّذی أَنْشَأَکُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَ مُسْتَوْدَعٌ» بیان داشت: ایمان انسان‌ها هم مانند نفس واحده به شکل پایدار و مستقر و یا مانند ایمان بعضی از انسان‌ها  مستودع؛ یعنى ناپایدار و موقتى است.

وی در ادامه به لزوم و ضرورت تقوا اشاره کرد و گفت: در جریان زندگی روزمره به هر نسبت که از وابستگی‌ها و علایق مادی و تعلق‌هایمان کاسته شود به معرفت الهی و تقوای عملی نزدیک‌تر خواهیم بود و هدایت خداوند و سعادت نصیبب ما خواهد شد.

حجت الاسلام فرخ در ادامه گفت: کسانی می‌توانند قدم در راه رشد معنوی و اخلاقی و فکری بگذرانند که بتوانند حقایق فکری متون دین را بفهمند و درک کنند و آن را در زندگی خود به‌کار برند.

وی با اشاره به این‌که موضوع علم الهی روح انسان است اظهار داشت: انسان دارای دو جنبه اصل و فرع می‌باشد اصل انسانی روح انسان است که انسان به‌وسیله آن در تمام عوالم ثابت خواهد ماند و فرع او مربوط به جسم و بدن است که به تبع روح انسان است، روح انسان مجرد از عالم ماده است و با فرسودگی جسم انسان فرسوده نخواهد شد بلکه برای همیشه زنده خواهد بود و دارای حیات است لذا با تهذیب نفوس و پرورش فضائل اخلاقی می‌توان به کمال و  قرب الهی رسید  .

مدیر مدرسه علمیه برادران اباصالح المهدی(عج) در پایان به جایگاه علم معارف اشاره کرد و تصریح کرد: علوم ما انباشته‌های مفاهیم در ذهن هستند که هدف و موضوع آنها با فرارسیدن مرگ آنها از بین می‌رود اما علم و معرفتی که در قرآن است دارای مفهومی غیر از مفهوم دیگر علوم دارد زیرا علوم معارف جایگاه بسیار بالایی دارد زیرا قرآن سراسر حق و حقیقت است اگر بتوانیم تفسیر صحیح و درستی از این منبع نورانی داشته باشیم به بسیاری از مسائل و حقایق قرآنی دست پیدا خواهیم کرد و به بسیاری از شبهات و سوالات فکری و اعتقادی پاسخ‌گو خواهیم بود./9596/پ202/ص

ارسال نظرات