۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۰۴۵۹۴

دوره دانش افزایی منطق در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره دو روزه دانش افزایی علم منطق با هدف تقویت علمی طلاب مدارس علمیه استان خراسان شمالی پیش از آغاز امتحانات حوزه های علمیه، برگزار شد.
دوره دانش افزايي منطق در حوزه علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، دوره دو روزه دانش افزایی علم منطق؛ یکشنبه و دوشنبه این هفته با شرکت طلاب حوزه های علمیه برادران استان خراسان شمالی به میزبانی حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.

 

در این دوره دانش افزایی که ظهر امروز به پایان رسید؛ حجت الاسلام مرتضی نوروزی، استاد حوزه علمیه خراسان چکیده مباحث درس منطق دوره مقدماتی مدارس علمیه را برای 50 نفر از طلاب حوزه های علمیه خراسان شمالی که در این درس ضعف داشتند؛ تدریس می کرد.

 

حجت الاسلام حسین حسین زاده، مسؤول مرکز آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این دوره دانش افزایی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت علم منطق و پایه ای بودن این درس، در این دوره دانش افزایی آن دسته از طلابی که بنا به اعلام مسؤولان آموزش مدارس علمیه استان در این درس عقب ماندگی تحصیلی داشتند؛ با شرکت در دوره مزبور خود را برای امتحانات پیش رو آماده کردند.

 

وی هدف از برگزاری این دوره دانش افزایی را ارتقای سطح علمی و جبران عقب ماندگی تحصیلی طلاب ذکر و اظهار امیدواری کرد که برگزاری دوره های دانش افزایی در مدارس علمیه استان زمینه تقویت علمی طلاب را فراهم کند.

 

گفتنی است؛ اکنون در استان 867 هزار نفری خراسان شمالی 14 حوزه علمیه شامل هشت مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران در شهرستان های مختلف فعال است و امسال در این مدارس بیش از هزار و 700 طلبه مشغول تحصیل هستند.

 

مدارس علمیه برادران در خراسان شمالی در دو مقطع بلند مدت، ویژه طلاب دارای مدرک تحصیلی سیکل و سفیران هدایت، ویژه طلاب دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا طلبه می پذیرند که پذیرش طلاب سفیران هدایت تنها در مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) بجنورد انجام می شود و طلاب مقطع بلند مدت نیز در سایر مدارس علمیه برادران شهرستان های مختلف خراسان شمالی پذیرش می شوند.

 

همچنین پنج حوزه از شش حوزه علمیه خواهران سطح استان تنها در مقطع سفیران هدایت طلبه می پذیرند؛ اما مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد علاوه بر پذیرش طلبه های مقطع سفیران هدایت، در مقطع بلند مدت نیز طلبه خواهر پذیرش می کند.

 

تا سال تحصیلی گذشته در مدارس علمیه استان خراسان شمالی تا سطح یک و پایه شش تدریس می شد اما از امسال امکان تحصیل طلبه ها تا سطح دو و پایه هشت در برخی از مدارس علمیه خراسان شمالی فراهم شده و آن گونه که مسؤولان نمایندگی حوزه علمیه استان پیش تر گفته بودند در سال تحصیلی آتی این امکان برای تعداد بیشتری از مدارس علمیه خراسان شمالی مهیا می شود.

 

در سال تحصیلی جاری در سطح مدارس علمیه برادران خراسان شمالی 25 استاد اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد و 30 استاد بومی، تدریس طلاب را بر عهده دارند و تدریس طلاب در حوزه های علمیه خواهران استان نیز بر عهده 50 مدرس بومی و اعزامی است.

 

با توجه به این که استاندارد آموزشی در حوزه های علمیه وجود یک استاد به ازای هر 28 نفر طلبه است؛ بر این اساس حوزه های علمیه خراسان شمالی به 20 استاد دیگر برای تکمیل کادر آموزشی نیاز دارند./9314/پ203/ب

ارسال نظرات