۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۰۴۶۶۴

همایش «لبیک یا رسول الله» در پاکستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ علمای اهل سنت پاکستان با برگزاری همایش «لبیک یا رسول الله» ضمن بی‌فایده دانستن مذاکره با شبه نظامیان در این کشور، خواستار مقابله ارتش و دولت علیه طالبان شدند.
علماي شيعه و سني پاکستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، علمای اهل سنت پاکستان با برگزاری همایش «لبیک یا رسول الله و دفاع از اهل تسنن» در شهر «حیدر آباد» واقع در ایالت «سند» ضمن اعتراض به اقدامات تروریستی جریان‌های تکفیری، خواستار برخورد قاطع دولت و ارتش پاکستان با گروههای مسلح بویژه شبه‌نظامیان طالبان شدند.
 
علمای اهل سنت، تلاش دولت پاکستان برای صلح با طالبان را بی‌فایده دانسته و از ارتش این کشور خواستند تمام امکانات خود را برای سرکوبی شبه نظامیان به کار گیرد.
 
«محمد شاهد غوری» یکی از علمای اهل سنت در پاکستان گفت: تفکر طالبان، تفکر تروریستی و اساس آن کشتن انسان‌های بی‌گناه است بنابراین دولت و ارتش بایستی، گروه‌های وابسته به طالبان را ریشه‌کن کنند.
 
مفتی «میان احمد برکاتی» یکی دیگر از رهبران اهل سنت پاکستان در این زمینه اظهار داشت که «سپاه صحابه» پاکستان نام اهل «سنت و جماعت» را برای خود برگزیده و سعی دارد از این طریق افکار عمومی مردم را منحرف و اهل تسنن را بدنام کنند.
 
وی افزود: شعار اهل سنت پاکستان «یا رسول الله» است اما سپاه صحابه و گروه‌های وابسته به جریان افراط این شعار را قبول ندارند و حساسیت زیادی روی کلمه «یا» که برای احترام به پیامبر بکار برده می‌شود؛ دارند و این کلمه را مختص به خدا می‌دانند با توجه به این موضوع اقدامات این گروه‌ها ارتباطی با اهل سنت ندارد.
 
 پاکستان در سه دهه اخیر شاهد گسترش سریع تحرکات افراط گرایانه و خشونت‌های فرقه‌ای بوده است در عین حال عوامل مختلف داخلی و خارجی نیز در این روند دخیل هستند./980/ب102/د
ارسال نظرات