۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۵۰۱۱

پروژه های عمرانی حوزه علمیه آذربایجان غربی نیازمند اعتبار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مقدم گفت: در حال حاضر در آذربایجان غربی 10 پروژه عمرانی حوزوی در حال ساخت است که تعدادی به علت عدم تامین به موقع بودجه و یا نبود اعتبار با کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی راکد باقی مانده اند.
پروژه های عمرانی حوزه علمیه آذربایجان غربی نیازمند اعتبار است

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه خواستار کمک مالی از مسؤولان کشوری و استانی و خیرین برای حوزه های علمیه شد و گفت: بودجه حوزه های علمیه با توجه به برنامه های گسترده آن بسیار ناچیز است و باید تجدید نظری در آن صورت گیرد.

 

وی از پیشرفت کند پروژه های عمرانی حوزه به علت کمبود اعتبار خبر داد و افزود: در حال حاضر 10 پروژه عمرانی حوزوی در استان در دست احداث است که ساختمان های آموزشی، خوابگاهی، استادسراها، کتابخانه و سالن های غذاخوری و مراکز رفاهی را شامل می شود.

 

حجت الاسلام مقدم گفت: استادسرای نقده، ماکو، ارومیه، ساختمان های آموزشی ارومیه، خوی، تکاب، میاندوآب و ماکو و کتابخانه و ساختمان خوابگاهی ارومیه از جمله پروژه های در دست احداث است.

 

وی با بیان این که مجموع پروژه های عمرانی حوزه علمیه آذربایجان غربی 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: این درحالی است که تعدادی از پروژه ها از پیشرفت بالای 80 درصدی و برخی دیگر نیز کمتر از 30 درصد برخوردارند.

 

 حجت الاسلام مقدم خاطرنشان کرد: با اتمام این پروژه های عمرانی ظرفیت حوزه های علمیه، خوابگاه ها و استادسراهای استان دو برابر می شود.

 

معاون حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به هزینه اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال برای این پروژه های عمرانی اظهار کرد: برای تکمیل و بهره برداری از آنها نیز به 180 میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

 

حجت الاسلام مقدم با تقدیر از خیرین و همچنین کمک های مردمی خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها از سوی خیرین، کمک های مردمی، مساعدت مالی ارگانهای مختلف، شورای عالی حوزه های علمیه قم و استانداری آذربایجان غربی تأمین شده است.

 

وی گفت: در سال جدید تلاش می کنیم با مساعدت های مالی از سوی دولت و خیرین پروژه های عمرانی به ویژه فاز دوم حوزه علمیه تکاب را به پایان برسانیم.

 

وی با اشاره به حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه به عنوان شاخص ترین پروژه عمرانی حوزه علمیه استان اظهار داشت: در صورت تأمین اعتبار مدرسه امام خامنه ای ارومیه و ساختمان آموزشی ارومیه آماده بهره برداری خواهد شد.

 

حجت الاسلام مقدم از پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه خبر داد و گفت: برای بهره برداری کامل از این پروژه بزرگ حوزوی 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

وی ظرفیت پذیرش حوزه علمیه امام خامنه ای را سیصد نفر اعلام کرد.

 

حجت الاسلام مقدم در ادامه با اشاره به عدم توجه به معماری اسلامی بیان داشت: امسال طرح معماری اسلامی را در اختیار مسؤولان استانی و شهری قرار می دهیم.

 

وی اضافه کرد: با مشورت مشاوران و معماران اسلامی و بهره گیری از نظرات کارشناسان طرح معماری اسلامی در حال انجام است که در حال حاضر نیز پروژه اطراف مسجد جامع آماده و نقشه آن ترسیم شده که بیانگر اسلام و اسلامیت در جامعه است./936/ت303/ب

ارسال نظرات