۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۰۵۰۹۴

مرحله استانی المپیاد علمی طلاب حوزه های علمیه زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاونت آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران زنجان از برگزاری مرحله استانی المپیاد علمی طلاب حوزه علمیه زنجان خبر داد و گفت: سال قبل تعداد شرکت کنندگان 300 نفر بود ولی امسال فعلا آمار دقیقی در دست نیست.
حجت الاسلام خلفي

حجت الاسلام رضا علی خلفی، معاونت آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری مرحله استانی المپیاد علمی حوزه های علمیه استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های قبلی قرار بود این مرحله از المپیاد جمعه 19 اردیبهشت برگزار شود که بنا به درخواست های حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان مبنی بر تعویق برگزاری، این المپیاد روز شنبه 20 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با انتقاد از برخی اعمال سلیقه های شخصی از سوی بعضی مدیران مدارس علمیه زنجان اظهار داشت: همه مدارس استان در این مسابقات شرکت کننده دارند ولی تعداد آنها به ذکاوت مدیر مدارس علمیه بستگی داد چرا که بنابر تصریح آئین نامه داخلی حوزه های علمیه، برگزاری این المپیاد علمی در مدارس الزامی است که متأسفانه برخی مدیران با اعمال سلیقه های شخصی آن را اختیاری می کنند که در این صورت طبیعتا شرکت کننده کمتر خواهد بود.

 

معاونت آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون های علمی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی این المپیادهای علمی ایجاد یک فضای رقابتی سالم و صمیمی علمی بین طلاب است که آنها بتوانند خود را به صورت جدی محک زده و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: بنابر این طلاب شرکت کننده در این طرح در سطح یک و مقدماتی اگر نمرات لازم و قابل قبول را کسب کنند، نمره 70 از سوی مدرسه تقدیر می شود ولی بالاتر از نمره 80 به المپیاد کشوری طلاب که امسال به میزبانی شهر مقدس قم و طی یک اردوی چند روزه برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام خلفی در ادامه به مفاد آزمون علمی طلاب اشاره کرد و ابراز داشت: مفاد المپیاد از محدوده ترم دوم دروس اصلی و جنبی سال تحصیلی جاری خواهد بود که در دوره مقدمات یعنی تا پایه سوم دروس ادبیات عرب سیوطی، مغنی و منطق مد نظر است ولی در دوره سطح یک یعنی پایه چهارم تا ششم بیشتر تمرکز روی دورس اصول مظفر، اصول موجز و لمعتین شهید ثانی است که البته بدون در نظر گرفتن هیچ ضریبی نمرات محاسبه خواهد شد.

 

معاونت آموزشی حوزه علمیه زنجان در پایان با سفارش به طلاب نسبت به حضور در این المپیادهای علمی تأکید کرد: پیشنهاد بنده این است که طلاب حتما در این آزمون های علمی حضور داشته باشند چرا که افزون بر مزیّت مادی تقدیم جوایز ارزنده به برگزیدگان، مزیّت های معنوی بسیاری مانند شناختن نقاط قوت و ضعف خود وجود دارد که بعدها می توانند برای رفع نقاط ضعف و موانع تحصیلی خود تلاش نمایند. /949/ت302/ب

ارسال نظرات