۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۰۵۱۵۹
معاون حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

آیت ‌الله دهشت با شناخت زمان در جهت رفع خلأها گام برداشته است

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: آقای دهشت عالم به زمان بود، نیازها را می‌شناخت، دردها، کمبودها و خلأها را به‌درستی تشخیص می‌داد و در جهت رفع آن نیازها و خلأها گام برمی‌داشت.
حجت الاسلام مروي آيت الله دهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام احمد مروی، معاون حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در مراسم نکوداشت آیت‌الله غلامرضا دهشت که صبح امروز به همت جمعی از شاگردان آن عالم ربانی در سالن صبا صداوسیما خراسان رضوی برگزار شد ضمن تشکر از برگزاری چنین نکوداشت‌هایی برای عالمان در قید حیات، گفت: یکی از خصوصیات ایشان این بود که خودش را محبوس در عناوین، القاب و شئونات خودساخته نکرده بود.

وی ادامه داد: رمز موفقیت این بزرگوار در توسعه کارهای مختلفی که داشت این بود که نگفت من عالم برجسته و استاد دانشگاه هستم، خود را از این موضوعات رها کرد و این رهایی منشأ این خدمات در عرصه‌های مختلف شد.

انجام تکلیف، اولین هدف انجام کار

حجت‌الاسلام مروی، یکی از عوامل موفقیت یک عالم را شناخت وظیفه و تکلیف عنوان کرد و اظهار داشت: در برابر تکلیف الهی شأن و مقام معنا ندارد همان‌گونه امام خمینی (ره) در پاسخ به مقام معظم رهبری که پرسیدند از چه زمانی به فکر تشکیل حکومت افتادید، فرمودند: «هیچ‌وقت»!

وی با طرح این سؤال که چگونه می‌شود یک نفر نظامی را سرنگون کند و نظامی با اعتقادات دیگر را به وجود آورد اما بگوید به دنبال تشکیل حکومت نیستم، افزود: امام همواره می‌فرمود من به دنبال انجام تکلیف بودم و آن انجام تکلیف بود که مرا به این نقطه رساند.

عالم به نیازهای جامعه

معاون حوزوی دفتر مقام معظم رهبری به بیان سایر خصوصیات بارز آیت‌الله دهشت پرداخت و تصریح کرد: آقای دهشت عالم به زمان بود، نیازها را می‌شناخت، دردها، کمبودها و خلأها را به‌درستی تشخیص می‌داد و در جهت رفع آن نیازها و خلأها گام برمی‌داشت.

وی به سخن رهبری که فرمودند: «اگر دشمنان زمان خود را نشناسیم و متوجه نباشیم در جامعه ما چه می‌گذرد و چه مشکلاتی وجود دارد و علاجش چیست، نمی‌توانیم به‌درستی نقش خود را ایفا کنیم»، اشاره کرد و بیان داشت: آیت‌الله دهشت زمان‌شناس بود، کمبودها و نیازهای مردم را می‌فهمید و برای آن تلاش می‌کرد که مصداق بارز این روحیه در ایشان، تأسیس مدارس شهید مطهری است.

حجت‌الاسلام مروی به نامه‌ای که حدود 130 سال گذشته توسط یکی از علما نگارش شده اشاره کرد و گفت: در این نامه به استفاده از محصولات تولید بومی تأکید دارد، استفاده از منسوجات ساخت خودشان و همچنین کاغذهای تولیدی داخل، این حساسیت در آن زمان هم وجود داشته که امروز توسط رهبری بیان ‌شده است./9315/پ202/ج

ارسال نظرات