۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۰۵۱۶۸
سلسله مباحث درس هایی از قرآن کریم(6)؛

آیت الله حسینی: وجود مهدی موعود از سوی دانشمندان غیر مسلمان هم ثابت شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی گفت: بسیاری از علمای اهل سنت با نظریه های گوناگونی به مهدی منجی بشریت اعتراف کرده اند و نیز دانشمندان غیر مسلمان از جمله انیشتین با دلایل و نظریه های علمی خود به مهدی موعود که منجی بشریت از ظلم و ستم است اشاره کرده و اعتقاد دارند.
آيت الله سيد علي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی حسینی، عالم عراقی و استاد حوزه علمیه، ظهر امروز، در ششمین جلسه از سلسله مباحث درس هایی از قرآن کریم که در شبکه ماهواره‎ای الاهواز پخش می‎شود، با اشاره به کتاب سنن ابن ماجه درباره منجی عالم بشریت، گفت: روایت و احادیثی که در کتاب سنن آمده ثابت می کند این عالم اهل سنت به مهدی موعود و منجی دنیا اعتقاد دارد.

 

این عالم عراقی با تأکید بر این‎که امام مهدی(عج) از فرزندان اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: در بسیاری از کتاب های علمای دین از جمله کتاب ذخائر العقبه فیروز آبادی آمده است که حضرت محمد(ص) سخنان گوناگونی به اصحاب خود درباره مهدی موعود سفارش کرده است.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: احادیث و روایت های که در کتاب های اهل سنت ذکر شده دلایل مستحکمی را بیان می کنند که منجی بشریت از ظلم وستم و برپا کننده عدالت در جهان، مهدی موعود فرزند امام حسین(ع) است.

 

وی با تأکید براین‎که مسأله ظهور مهدی موعود تنها در مذهب شیعه حصر نشده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از علمای اهل سنت با نظریه های گوناگونی به مهدی منجی بشریت اعتراف کرده اند و نیز دانشمندان غیر مسلمان از جمله انیشتین با دلایل و نظریه های علمی خود به مهدی موعود که منجی بشریت از ظلم و ستم است اشاره کرده و اعتقاد دارند.

 

این عالم عراقی با بیان این‎که برخی از روایات ها در کتب اهل سنت آمده که مهدی موعود از شجره امام حسن و امام حسین(ع) است، اظهار داشت: برخی از روایت ها که امام مهدی (عج) را از شجره امام حسن می دانند، صحیح است؛ زیرا امام مهدی(عج) از جهت شجره مادر به شجره امام حسن مجتبی و از سوی پدر به شجره امام حسین(ع) می رسد.

 

آیت الله سید حسینی خاطرنشان کرد: آنچه در قرآن کریم و روایت های صحیح در کتب اهل سنت و شیعه درباره مهدی منجی ذکر کرده اند شک و تردید نیست؛ زیرا ظهور امام مهدی(عج) قطعی است و وهمی نیست./9456/پ202/غ

ارسال نظرات