۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۰۵۱۹۵

خشم دانشجویان آمریکایی از لغو کلاس‎های آشنایی با اسلام در دانشگاه پیتسبورگ

خبرگزاری رسا ـ دانشجویان مسلمان دانشگاه پیتسبورگ آمریکا نسبت به لغو چندین کلاس آشنایی با اسلام از برنامه درسی این دانشگاه اعتراض کردند.
دانشگاه پيتسبورگ آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از دانشجویان مسلمان دانشگاه پیتسبورگ آمریکا با راه اندازی کمپینی خواستار برگزاری مجدد کلاس های لغو شده آشنایی با اسلام شدند.
 
مشکل از زمانی آغاز شد که دانشگاه پیتسبورگ ماه مارس گذشته اعلام کرد که چهار کلاس آشنایی با اسلام این دانشگاه برای ترم پاییز لغو شده اند.
 
درس های انسان شناسی اسلامی، جامعه شناسی اسلامی، آشنایی با تمدن اسلامی و تاریخ امپراتوری عثمانی چهار درسی هستند که دانشگاه پیتسبورگ آمریکا اعلام کرده در ترم پاییز آینده برگزار نمی شوند.
 
مقامات دانشگاه پیتسبورگ اعلام کرده اند که به جای چهار کلاس اسلامی لغو شده تصمیم دارند کلاس هایی مانند تاریخ انگلیس و تاریخ هنر برگزار کنند.
 
انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه پیتسبورگ با اعلام این که از برگزاری کلاس های تاریخ انگلیس و تاریخ هنر استقبال نمی کند خواستار برقراری مجدد دروس آشنایی با اسلام شد.
 
تاکنون 753 نفر از دانشجویان دانشگاه پیتسبورگ آمریکا با امضای درخواستی خواستار تشکیل مجدد کلاس های آشنایی با اسلام در ترم آینده این دانشگاه شده اند./990/ب904/د
ارسال نظرات