۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۰۵۲۹۶
امام جمعه دامغان:

مراسم اعتکاف از رویش‌های انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان با ستودن استقبال مردم به‌ویژه جوانان از حضور در مراسم پرفیض اعتکاف در سال‌های اخیر گفت: برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف از رویش‌های انقلاب اسلامی است.
نماز جمعه دامغان در دانشگاه پيام نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین ترابی، امام جمعه این شهر ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها در برخی شهرهای بزرگ تعدادی از روحانیان معتکف می‌شدند و امروز به لطف نظام اسلامی هزاران جوان در نقاط مختلف کشور برای شرکت در این عبادت خالصانه به سوی مساجد می‌شتابند.

 

خطیب نماز جمعه دامغان : این سنت حسنه انسان را از تمام وابستگی‌های دنیوی و قیل و قال زندگی معمول چند روزی دور می‌کند و به او فرصتی می‌دهد که در گذشته و آینده خود بیاندیشید و به خدای خویش نزدیک‌تر شود و با او راز و نیاز کند.

 

از حرف زدن درباره عدالت تا عمل به آن فاصله بسیار است

 

امام جمعه دامغان در ادامه با اشاره به اینکه همه مسؤولان در تمامی دوره‌ها از اجرای عدالت سخن گفته‌اند اماهمگی می‌دانیم از حرف زدن درباره عدالت تا عمل به آن فاصله بسیار است، تأکید کرد: عدالت در وهله نخست باید به‌درستی تعریف شود زیرا افراد بسیاری هستند که می‌توانند دراین باره قلم فرسایی کنند و حتی کتاب بنویسند و عجیب اینکه آنانکه خلاف شرع و قانون عمل می‌کنند نیز خود راتابع عدالت می نامند، اما درعمل اجرای عدالت علی و فرزندان او را می‌طلبد.

 

وی خاطر نشان کرد: عدالت در گام نخست باید به‌درستی تعریف شود، زیرا افراد بسیاری هستند که می‌توانند دراین باره قلم فرسایی کنند و حتی کتاب بنویسند و عجیب اینکه آنانکه خلاف شرع و قانون عمل می‌کنند نیز خود راتابع عدالت می نامند، اما درعمل اجرای عدالت علی و فرزندان او را می‌طلبد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی نهج البلاغه امام علی(ع) را مملو از درس‌های بزرگ و بهترین نسخه و برنامه برای عدالت جویان دانست و افزود: بسیاری از مشکلات امروز فرهنگی و اجتماعی جامعه ما حاصل حرف‌های بدون عمل است، زیرا اگر ما در مسائلی همچون حجاب و عفاف پیرو الگوهای دینی مانند زینب کبری(س) بودیم امروز دچار مشکلات بسیار در این حوزه نبودیم.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه امروز در شرایط حساس و تاخت و تاز دشمنان به اسلام و مسلمانان باید بنگریم که چه درسی از زندگی پر حماسه زینب کبری(س) وامام علی(ع) گرفته ایم، افزود: متأسفانه زنان و مردان ما به هشدارها و توصیه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) کم توجه شده‌اند و کمتر از این‌ سفره گسترده نعمت استفاده می‌کنند.

 

امام جمعه دامغان با قدردانی از تجمع مدافعان حجاب در چند روز گذشته در تهران و تأکید بر توصیه‌های بسیار رهبر معظم انقلاب درباره این موضوع تصریح کرد: در وضعیت فعلی حجاب در جامعه اسلامی ما تنها زنان مقصر نیستند، بلکه کاسته شدن از غیرت و همیت دینی در بین مردان و بی‌توجهی نسبت به امر معروف همسران و دختران‌ و خواهرانشان است.

 

لزوم توجه مسؤولان به شرایط واحد‌های نیمه‌کاره مسکن مهر دامغان

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی با انتقاد شدید از شرایط بخشی از پروژه مسکن مهر شهرستان دامغان به پیمانکاری «شرکت تهران قومس» وتعطیلی چندین و چندماهه این طرح باوجود دریافت مبلغ 70 میلیون ریال از صدها نفر متقاضیان مسکن مهر، تأکید کرد: فرماندار و مسؤولان شهرستان و به ویژه اداره مسکن و شهرسازی که متصدی این امر است، باید هر چه سریع‌تر وضعیت تعیین تکلیف این پروژه، ساخت وتحویل واحد به متقاضیان را پیگیری کنند.

 

گفتنی است، قدردانی امام جمعه دامغان از ستاد نماز جمعه و مدیریت دانشگاه پیام نور دامغان به دلیل برگزاری باشکوه این فریضه عبادی و سیاسی، انتقاد از کیفیت دریافت تصاویر دیجیتال تلویزیون در شهرستان دامغان و لزوم اصلاح شرایط توسط مسؤولان، سخنرانی و ارائه گزارش علی پریمی رییس دانشگاه پیام نور دامغان از دیگر بخش‌های نماز جمعه امروز این شهرستان بود./977/202/ع

ارسال نظرات