۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۰۵۵۰۰
امام جمعه دمام عربستان:

امام خامنه‎ای میراث حقیقی امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دمام عربستان با اشاره به زندگی علمی امام خمینی (ره) بیان داشت که حضرت آیت الله خامنه‎ای میراث حقیقی امام خمینی(ره) است.
حجت الاسلام شيخ عبدالجليل الزاکي امام جمعه سيهات عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالجلیل الزاکی، امام جمعه دمام عربستان روز گذشته در جمع مردم این شهر به برخی از شبهات مطرح شده در بین مسلمانان پاسخ داد و گفت: برخی از مسلمانان می‎پندارند که برای ظهور امام زمان (عج) باید زمین پر از فساد و ظلم شود بنابراین در خانه‎های خود در انتظار گسترش فساد بر روی زمین هستند.

 

وی با تاکید بر مسؤولیت پذیری مسلمانان نسبت به رویدادهای کشورهای منطقه بیان داشت: مسلمانان نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت باشند بلکه هر شخص به اندازه‎ای که در توان دارد باید در جهت تبلیغ اسلام تلاش کند.

 

امام جمعه دمام به علمای مجاهد اسلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: عالمانی همانند سید محسن حکیم (ره) و سید محمد باقر صدر (ره) با خون خود درخت اسلام را آبیاری و از آن دفاع کردند.

 

حجت الاسلام زاکی به بیان جایگاه قرآن، مساجد و علما پرداخت و گفت: قرآن و مسجد متروک و عالم بین جاهلان در روز قیامت از مردم شکایت خواهند کرد. قرآن از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

 

وی با انتقاد از حضور کم رنگ مردم در مساجد اظهار داشت: در بعضی از مناطق هزاران نفر زندگی می‎کنند ولی متاسفانه بیش از 100 تن در مسجد حضور پیدا نمی‎کنند. بسیاری از مردم بدون عذر موجه در مساجد شرکت نمی‎کنند. مسلمانان باید ذوب در اسلام شوند و با بالا نگه داشتن پرچم اسلام، فکر، عقیده و شعار اسلامی را احیا کنند.

 

امام جمعه دمام با اشاره  به سیره امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام راحل (ره) قرآن را مهجور نساخت و آن را در زندگی خود جاری ساخت. جایگاه قرآن مجید در نزد امام خمینی (ره) بسیار ارزشمند بود.

 

وی از مردم خواست که به تحقیق و تفکر در مسائل قرآنی بپردازند و گفت: امام خمینی (ره) به قرآن به عنوان کتاب قدیمی نگاه نکرد و از آن به عنوان کتاب زمان بهره برد.

 

این عالم عربستانی امام خمینی (ره) را الگوی دوران خواند و بیان داشت: امام راحل (ره) در دورانی می‎زیست که بسیاری  از مردم نسبت به مبانی اسلامی جاهل و در دریای غفلت غوطه ور بودند. امام خمینی (ره) وارث کتاب خداوند و سنت نبی اکرم (ص) بود بنابراین همانند نبی اعظم (ص) یار و یاور مستضعفان جهان و بت شکن زمان خود بود.

 

وی سید علی خامنه‎ای را وارث حقیقی امام راحل (ره) دانست و ادامه داد: امام خمینی (ره) مردی شجاع، شاگردی حاذق و مخلص برای خدا و رسول اعظم (ص) و اهل بیت (ص) همانند امام خامنه‎ای را بعد از خود به یادگار گذاشت. /994/ب904/د

ارسال نظرات