۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۰۵۶۲۳
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

مقابله با شبهه پراکنی های دشمنان مهم ترین وظیفه طلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی طلاب را به مقابله با شبهه پراکنی ها در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان فرا خواند و گفت: طلاب با استحکام بخشی به عقاید خود در دنیای امروز باید مراقب شبهات و اعتقادات مردم نیز باشند.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، صبح امروز در جلسه درس اخلاق خود در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، جهل را بزرگ ترین آفت بشر دانست و گفت: بزرگ ترین آفت بشر جهل است ولی وقتی خود انسان از جهالت خود آگاه باشد شروع خوبی برای رفع این جهالت است مانند شخص بیمار که پس از آگاهی از بیماری خود قطعا به دنبال درمان و معالجه خواهد رفت.

 

وی در ادامه عقل را جلوه ای از علم توصیف کرد و اظهار داشت: عقل و جلوه ای از عقل، علم است و لذا بزرگان علوم را به دو دسته علوم مادی که به دنیای انسان مربوط می شود مانند علم طب و پزشکی و همچنین علم ادیان که مربوط به دین و عواطف متعالی انسانی است، تقسیم کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه علم ادیان را دارای شرافت خاصی دانست و خاطرنشان کرد: علوم دنیوی که در روایات به «علم الابدان» تعبیر شده است، آن شرافت لازم را ندارد هر چند برای گشایش و راحتی زندگی دنیوی ضروری است و دین اسلام هم یادگیری آن را در حد گذران امورات مردم واجب کفایی کرده است ولی شرافت علم ادیان که با دین و انسانیت انسان سر و کار دارد بسیار بالاتر است و البته یادگیری آن هم بر همگان ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان افزود: یکی از شاخه های علم ادیان اعتقادات است که مربوط می شود به مباحث توحید، آخرت، عدل الهی و مباحثی دیگر که یادگیری آن بر هر مسلمان و شیعه ای با استدلال و دلائل محکم واجب است.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به این که استدلال هر کس با توجه به ظرفیت وجودی او صورت می گیرد تصریح کرد: استدلال هر کس نیز در مباحث اصول دین در اندازه ظرفیت وجودی او است.

 

وی در ادامه با خطاب به طلاب آنها را برای تلاش بیشتر در عصر انفجار اطلاعات در دنیا تشویق کرد و گفت: طلاب باید با مطالعه کتب اعتقادی، نخست خود را در این زمینه غنی کنند و سپس برای راهنمایی و نشان دادن راه صحیح به دیگران تلاش نمایند و البته این را هم باید بدانند که امروز دیگر مانند سال های گذشته نیست که مردم سوادشان در حد قرآن خواندن باشد بلکه امروز عصر انفجار اطلاعات است و کمترین حد سواد لیسانس و فوق لیسانس است.

 

حجت الاسلام خاتمی در پایان هدف شبهه پراکنی دشمنان در جامعه را جوانان دانست و تأکید کرد: امروز به قدری در جامعه و مخصوصا بین نسل جوان شبهه پراکنی صورت می گیرد که پاسخ به این شبهات نیازمند مطالعات فراوان در زمنیه مباحث اعتقادی است که در مرحله نخست هم پاسخ به این شبهات وظیفه طلاب است. /949/پ202/ب

ارسال نظرات