۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۰۵۸۴۵
امام جمعه موقت اهواز:

تفکر از بهترین اعمال وارده در ایام اعتکاف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز اعتکاف را یکی از سنت های پیامبر اسلام(س) دانست و گفت: معتکفان تفکر را در ایام اعتکاف فراموش نکنند.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری اعتکاف در روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب، اظهار داشت: اعتکاف یکی از مستحبات و اصول مسلم فقه ما است.
وی یکی از برکات جمهوری اسلامی را زنده کردن سنت الهی اعتکاف دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اعتکاف از حالت انفرادی و به صورت خاص و فردی به صورت یک فرهنگ و سنت تبدیل شد.
استاد حوزه علمیه اهواز استقبال جوانان از اعتکاف را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست  و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به این نکته اشاره کرده است.
مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) در ادامه به بیان توصیه هایی به معتکفان پرداخت و ابراز داشت: کسانی که معتکف شده اند باید بهره کافی را از این فرصت مغتنم، ببرند.
وی اعتکاف را فرصت بسیار خوبی برای ارتباط با خداوند دانست و گفت: این روزهای ارزشمند نباید این طور باشد که ما تنها سه روز از کارهای روزمره خود فاصله بگیریم بلکه باید با عبادت ها و اعمال معنوی به خداوند نزدیکتر شویم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، تلاوت با توجه و تدبر قرآن را یکی از بهترین کارهای زمان اعتکاف بیان کرد و و با اشاره به دعاهای وارده شده در ایام گفت: قرائت ادعیه سفارش شده از سوی ائمه اطهار(ع) و دعاهای ماه رجب از دیگر کارهایی است که معتکفان می توانند برای تقرب به خداوند انجام دهند.
وی یکی از عبادت ها را تفکر دانست و با اشاره به فرصت پیش آمده برای انجام این کار در زمان اعتکاف اظهار داشت: معتکفان افزون بر انجام مناجات و قرائت دعاهای وارده، ساعتی را برای فکر کردن مشخص کنند./9463/ت303/غ

ارسال نظرات