۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۰۵۹۹۰
معتکفان از حال و هوای اعتکاف می گویند؛

هجرت خوزستانی ها به میهمانی خداوند متعال

خبرگزاری رسا ـ همزمان ایام البیض، مراسم معنوی اعتکاف در بیش از 287 مسجد شهرهای گوناگون استان خوزستان برگزار شد و میهمانان خداوند در آنها معتکف شدند.
مراسم معنوي اعتکاف

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اعتکاف فرصت ارزشمند برای بندگان خدا وند است تا افزون بر کسب معنویت، مروری بر گذشته خود داشته باشند.

 این مراسم معنوی همه ساله با حضور قشرهای گوناگون مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از 13 تا 15 رجب در مساجد شهرهای گوناگون خوزستان انجام می‌شود.

امسال نیز چون سال های گذشته مساجد سراسر خوزستان میزبان جمع بسیاری از معتکفان بوده است که سه روز را با خداوند متعال خلوت کرده اند.

فرصت بی نظیر برای راز و نیاز با خداوند

میلاد صافی جوان 23 ساله اهوازی که دانشجوی رشته علوم انسانی دانشگاه پیام نور است هدف از حضور در اعتکاف را عبادت خالصانه خداوند اعلام کرد و اظهار داشت: این روزهای ارزشمند مختص عبادت، دعا و نیایش است.

وی تمرین داشتن تقوا و عفت را از جمله ویژگی های ایام اعتکاف بیان کرد و گفت: در این مراسم روحانی افزون بر انجام عبادت های دسته جمعی، دوستان جدیدی نیز پیدا می کنیم.

امین مکوندی که خود را جوان 18 ساله و دانشجوی رشته برق صنعتی رامهرمز معرفی می کند نیز با بیان این که از سوی دوستانم برای حضور در اعتکاف دعوت شدم، اضافه کرد: برای نخستین بار است که در این برنامه معنوی حضور می یابم.

وی حضور در اعتکاف را یک فرصت بی نظیر برای راز و نیاز با خداوند توصیف کرد و گفت: دعا خواندن و تلاوت قرآن از جمله کارهایی است که معتکفان می توانند برای نزدیکی به خداوند انجام دهند.

حضور در مراسم عزاداری حضرت زینب کبری(س)

حامد اسماعیل وندی که خود را دانش آموزی 19 ساله و ساکن شهرستان ایذه معرفی می کند نیز با بیان این که فضای معنوی اعتکاف خیلی بی نظیر است، افزود: تصمیم گرفتم پس از پایان اعتکاف درس هایم را بخوانم تا بتوانم نتیجه خوبی در کنکور به دست آورم.

وی عبادت های دسته جمعی را از جمله مزیت های اعتکاف برشمرد و گفت: حضور در مراسم عزاداری حضرت زینب کبری(س) که همه ساله در ایام اعتکاف برگزار می شود بر شور معنوی این مراسم می افزاید.

سجاد خواجه بودری 15 ساله و دانش آموز سال اول دبیرستان و در مسجد جامع ایذه معتکف شده است نیز با بیان این که برای اصلاح خود در اعتکاف حضور پیدا کردم افزود: حضور در این مراسم معنوی زمینه استفاده بهتر از فیوضات ماه مبارک رمضان است.

وی بهترین کار در زمان اعتکاف را استغفار دانست و گفت: باید تصمیم بگیریم پس از پایان این آیین معنوی تقوا پیشه کنیم و سراغ گناه نرویم.

این دانش آموز ایذه ای در ادامه به بیان تصمیمات خود در زمان اعتکاف پرداخت و ابراز داشت: قصد دارم در روزهای دیگر واجباتم را انجام دهم و به جای مستحبات به کارهای نیازمندان و مردم رسیدگی کنم.

مهلتی دوباره از سوی خداوند برای بندگان

رضا دغلاوی، دانشجوی رشته منابع طبیعی و محیط زسیت دانشگاه آزاد اسلامی اهواز نیز که در مسجد سلمان محمدی معتکف شده، با بیان این‎که در اعتکاف انسان به خداوند نزدیک‎تر است، افزود: انسان معتکف از گناهان احساس سبکی می کند.

وی با بیان این‎که در اعتکاف انسان احساس رضایت خداوند را بیشتر حس می کند، ابراز داشت: باید چیزهایی که اهل بیت(ع) از ما خواسته اند را انجام دهیم.

احمد حردانی مداح 19 ساله اهوازی نیز تقرب به الهی را مهم‎ترین دستاورد اعتکاف بیان کرد و افزود: اعتکاف مهلتی دوباره از سوی خداوند برای بندگان است تا خود را از گناهان شست و شو دهند.

وی تفکر را بهترین اعمال در اعتکاف برشمرد و گفت: معتکف باید بیشتر وقت خود صرف خلوت با خداوند کند و از سخنان بیهوده پرهیز کند.

تجدید پیمان با خدا

فرزاد مولایی، نوجوان هفتگلی دارنده مدال طلای مسابقات کونگ فوتوآی استان خوزستان که در مسجد جامع حضرت حجت(عج) هفتگل معتکف شده نیز با بیان این که فضای معنوی اعتکاف تأثیر بسیاری بر روحیه معتکفان دارد، افزود: در این برنامه عهدهای خود با خداوند متعال را محکم تر می کنیم.

وی خلوت کردن با خداوند را از برکات اعتکاف دانست و گفت: در این جا سیم دل ما بیشتر به خداوند متعال وصل می شود.

تفکر از مهم ترین اعمال در اعتکاف

سید مهدی عارف زاده، حسابدار یک شرکت خصوص که در مسجد مسلم بن عقیل اهواز معتکف شده نیز با بیان این‎که اعتکاف فرصت خوبی برای خودسازی است اضافه کرد: در این مراسم معنوی دوست خوب زیادی پیدا می کنیم.

وی تفکر کردن را یکی از مهم‎ترین کارهای معتکفان دانست و گفت: با نشست هایی که انجام می شود پاسخ تعدادی از سؤالات خود را دریافت کرده ایم.

فرصتی غیر قابل مقایسه

علی پشم فروش، جوان اهوازی و کارمند دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز بیان داشت: احساس کردم باید به خدا نزدیکتر شوم؛ بنابراین به اعتکاف آمدم.

وی اعتکاف را جایی مناسب برای محاسبه اعمال انسان توصیف کرد و افزود: باید در این فرصت مغتنم تفکر کنیم؛ زیرا این کار از هفتاد سال عبادت ارزشش بیشتر است.

یکی دیگر از جوانان اهوازی که خود را علی غلامی 27 ساله و کارمندشرکت بیمه پارسیان معرفی می کند نیز با بیان این که فضای معنوی اعتکاف با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست، افزود: اینجا محل خوبی برای عبادت و نزدیکی به خداوند است./9463/پ201/غ

ارسال نظرات