۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۰۶۰۲۵
آیت الله نوری همدانی:

حراست از انقلاب وظیفه اصلی علما و نخبگان است/ علم بدون تعهد خطرناک است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش روحانیت و در رأس آنها امام خمینی(ره) در به ثمر نشاندن انقلاب، گفت: در ادامه این راه امروز نیز حفظ و حراست از انقلاب وظیفه اصلی علما و نخبگان جامعه است.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب گلپایگان و کلاردشت با اشاره به نقش روحانیت در رهبری و حرکت دادن اجتماع، به شرح بخشی از فعالیت‌های گسترده امام خمینی(ره) در طول تاریخ انقلاب پرداخت و اظهار داشت: با مجاهدت‌های ایشان نظام استکباری شرق و غرب کنار زده شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی کار امام(ره) را بسیار باعظمت و ارزشمند توصیف کرد و افزود: در حال حاضر نیز وظیفه حفظ و حراست از انقلاب به عهده نخبگان جامعه و به ویژه علما است؛ رهبر معظم انقلاب به نحو احسن  توانسته‌اند راه امام(ره) را ادامه دهند و کشتی پر تلاطم انقلاب را در طول این سه دهه رهبری کنند و پرچم اسلام را برافراشته نگاه دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود به بیان بایستگی‌های طلبگی پرداخت و گفت: طلاب باید همراه با علم، اخلاق خود را نیز رشد دهند؛ علم بدون اخلاق، عمل و تعهد برای جامعه خطرناک است، اسلام خسارت‌های زیادی از علمای غیر متعهد دیده است نمونه‌ای از آن در حال حاضر علمای تکفیری هستند که برای کشتار شیعیان فتوا صادر می کنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با مردم را یکی از ارکن اصلی نظام برشمرد و با تأکید بر روحیه مردم داری علمای اسلام ابراز داشت: علما همواره پناه مردم بودند و برای برطرف  مشکلات مردم تلاش می کردند، زندگی ساده‌ای داشتند و در خانه‌ ایشان به روی مردم باز بوده است.

وی راه طلبگی را پر فراز و نشیب و بسیار سخت توصیف کرد و گفت: برای پیمودن این مسیر همت بلندی نیاز است و باید با جدیت گام بردارید؛ اگر می خواهید در جامعه تأثیرگذار باشید باید برای رسیدن به قله‌های فقاهت و اجتهاد تلاش کنید؛ با اخلاص و اراده قوی درس بخوانید و نگذارید سستی و تنبلی در شما راه پیدا کند.

این مرجع تقلید خودسازی و تهذیب نفس در طول دوران طلبگی ضروری خواند و بیان داشت: طلبه ای که نماز شب نخواند نمی تواند موفق شود زیرا که علم ما توأم با دین است و باید همراه علم معنویت خود را نیز تقویت کنیم./928/پ202/ج

ارسال نظرات