۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۰۶۰۵۳
مدیر کل استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حوزه فرهنگ حوزه حوزه سیاسی بازی و گرایشات خطی نیست

خبرگزاری‌ رسا ـ مدیرکل استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عقلانیت و تدبیر در حوزه فرهنگی می تواند در رفع مشکلات و معضلات فرهنگی نقش آفرین باشد.
محمد مهدي احمدي محمد مهدي احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد مهدی احمدی مدیر کل استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته، در دیدار با فعالان فرهنگی شهرستان کاشان در سالن جلسات شورای اسلامی این شهرستان با اشاره به این که حوزه فرهنگ حوزه عقلانیت است نه حوزه سیاسی بازی و گرایشات خطی اظهار داشت: اگر در حوزه فرهنگ هر فردی خط بازی کند 50 درصد از مخاطبان خود را از دست داده است.

 

وی افزود: من بارها گفته ام داشتن کبوتر مستحب است اما کبوتر بازی کار بدی است؛ بنابراین داشتن تفکر حق طبیعی هر انسانی است اما خط بازی در حوزه فرهنگ، کبوتر بازی است.

 

احمدی گفت: متأسفانه بسیاری از نخبگان ما در بسیاری از موارد به دلیل خط بازی و قرار گرفتن در خط طرف مقابل از گردونه فعالیت خارج می شوند که این مسأله آسیب بزرگی است که در آینده بیشتر خودش را نشان خواهد داد.

 

مدیرکل استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه فرهنگ را حوزه عقلانیت و حوزه تدبیر دانست و یادآور شد: دولت یازدهم نیز با شعار عقلانیت، تدبیر و امید وارد صحنه شده است و به این مسأله نیز باور دارد.

 

احمدی همچنین با بیان که افراط و تفریط در دولت آقای روحانی جایگاهی ندارد یادآور شد: دولت یازدهم از عقلانیت عُقلای همه جناح ها از هر طیفی که باشد مشروط بر این که نگاهش، نگاه حزبی و جناحی نباشد و نگاه عقلانیت باشد استفاده می کند.

 

وی افزود: ما برای این که معضلات و مشکلات فرهنگی را رفع کنیم، باید نگاهمان عقلانی باشد در غیر این صورت ذهنیت های ما مبتنی بر واقعیت ها تحلیل نخواهند کرد و باز در کشف خلاف ها به خطا خواهیم رفت.

 

مدیرکل استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ما بابد خارج از ذهنیت و گرایشات خود، واقعیت ها را کشف و در جهت رفع مشکلات خود تلاش کنیم.

 

احمدی در ادامه بر بها دادن ظرفیت های فرهنگی استان ها و شهرستان ها تأکید کرد و افزود: تمرکز زدایی برنامه های فرهنگی از تهران یکی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

به گفته وی، استفاده از ظرفیت های استان ها و شهرستان های تابعه استان ها در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هفته فرهنگی در خارج از کشور سبب بروز و ظهور استعدادهای هنری شهرستان ها در عرصه های بین المللی خواهد شد.

 

احمدی یاد آور شد: بها دادن به ظرفیت های استان ها و شهرستان و برگزاری جشنواره ها و همایش ها و برنامه های جریان سازی فرهنگی و هنری در استان ها و شهرستان ها نقش بسزایی در جلوگیری از مشکلات و معضلات فرهنگی خواهد داشت و فضای سالمی را برجامه حاکم خواهد کرد.  

 

وی همچنین کمک به مؤسسات فرهنگی از جمله مؤسسه نهج البلاغه کاشان و کانون های فرهنگی این شهرستان را مشروط بر ارائه برنامه این مراکز دانست و اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پول برای شام ندارد، پول شام را خیران بدهند تا ما نیز پول برنامه های آنها را پرداخت کنیم.

 

مدیر کل استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرستان کاشان را دارای سابقه تاریخی و اسلامی با پیشینه هنرمندانی قابل احترام در همه حوزه های هنری دانست و عدم برخورداری این شهرستان از یک سالن اجتماعات برای فعالیت فرهنگی راخلاف انصاف دانست و گفت: این نقصیه در کاشان باید جبران شود.  

 

احمدی در ادامه از تجدید نظر در چارت تشکیلاتی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تفویض اختیار به ادارات کل و شهرستان ها خبر داد و گفت: چارت سازمانی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مأموریت هایی که بر عهده دارند تناسب ندارد و نیازمند تقویت چارت سازمانی بود که درکمیته تحول وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در چارت سازمانی ادارات کل تجدید نظر شد./1307/پ203/غ

ارسال نظرات